View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 15:21



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Hej. Ny här / Pedalmodd 
Author Message

Joined: 16 Mar 2011, 18:27
Posts: 15
Location:
Post Hej. Ny här / Pedalmodd
Tja.
Har inte hängt på sånna här nördforums sedan planket fanns Men!....

Efter att ha sett hur efterblivna alla är tänkte jag att det är lika bra att visa hur en riktigt avancerad custom-mod av en Fender Phaser går till.

Se och lär av mästarna i pedalmoddning! [:D]
(Ja... vi gör åttor runt Björn Juhl... Ola Insulander och dom andra amatörerna.)

http://www.youtube.com/watch?v=fSpqec9cNGk


16 Mar 2011, 18:32
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2008, 16:19
Posts: 603
Location: Sundsvall
Post 
Måhända! Men de bör också lära sig lite i videoredigering.
Steg 1: Använd ett program som inte lägger in "TRIAL VERSION" var 10 sekund...

---------------------------
- Köpes: Digitech Tsr 24


16 Mar 2011, 22:06
Profile WWW

Joined: 16 Mar 2011, 18:27
Posts: 15
Location:
Post 
Det är ju tufft med Trials ju!

Näe men skumt nog så ville inte Youtube ta imot originalfilen så jag rippade om den med nåt skit jag hittade på nätet.

Skummare är att Fender bygger pedaler beståendes av 50% Luft.
Man får nästan in 2 vanliga hammond BB casar (typ MXR phase 90) på den platsen vi kapade bort.

Vem faan vill att 1 pedal skall ta upp halva pedalbordet?


16 Mar 2011, 22:39
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 19 Aug 2010, 21:37
Posts: 825
Location: Halmstad
Post 
Gött! Den blev ju skittuff!
Var beställer man en sån? [:D]

http://www.myspace.com/thegoddamned


17 Mar 2011, 22:30
Profile

Joined: 31 Jan 2009, 22:33
Posts: 597
Location:
Post 
Men det är ju Fender original luft!


17 Mar 2011, 22:58
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 16 Mar 2011, 18:27
Posts: 15
Location:
Post 
Man beställer den delvis på Thomann samt ifrån Sandvik eller Stanley.

Jo det tog ju imot lite att slåppa ut original-luften på samma sätt som det skar i hjärtat när jag var tvungen att byta pot på guran.

Förvisso knastrade den och var obrukbar men det var ju original och då låter den ju per automatik bättre.


17 Mar 2011, 23:12
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 19 Aug 2010, 21:37
Posts: 825
Location: Halmstad
Post 
joppe wrote:

Man beställer den delvis på Thomann samt ifrån Sandvik eller Stanley.

Jo det tog ju imot lite att slåppa ut original-luften på samma sätt som det skar i hjärtat när jag var tvungen att byta pot på guran.

Förvisso knastrade den och var obrukbar men det var ju original och då låter den ju per automatik bättre.


Nej nej jag vill ha en färdig moddad [:D]

Orginal är för gubbjävlar...
http://www.myspace.com/thegoddamned


18 Mar 2011, 18:34
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.