| Author |
Message |
|
zoork_1
Joined: 14 Mar 2011, 21:18 Posts: 2984 Location:
|
 Nobel OD
Har en Nobel OD (grön, första ver.), nån som vet vad en sån kan vara värd? [?]
|
| 17 Mar 2011, 14:42 |
|
 |
|
snutstrut
Joined: 15 Dec 2009, 17:36 Posts: 2150 Location:
|
Den tillverkas nu igen i samma stil och sound som den gamla. Jag gissar att de gör de gamla lite mindre åtråvärda, men vad vet jag.
|
| 17 Mar 2011, 17:03 |
|
 |
|
zoork_1
Joined: 14 Mar 2011, 21:18 Posts: 2984 Location:
|
Ok, hade hoppats att dom gamla blivit kult och att det skulle göra mig rik [:D]
|
| 17 Mar 2011, 22:36 |
|
 |
|
greigoroth
Joined: 05 Oct 2010, 09:14 Posts: 143
|
Jag tror faktiskt de går för en del på thegearpage.net - spelar ingen roll att reissuen är tydligen så gott som exakt samma pedal, pedalen är ganska kult och reissue är aldrig lika bra! Kanske inte fått samma status här på hemmaplan dock.
Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah
|
| 18 Mar 2011, 00:20 |
|
 |
|
zoork_1
Joined: 14 Mar 2011, 21:18 Posts: 2984 Location:
|
ok, tack för upplysningen!
|
| 18 Mar 2011, 00:54 |
|
 |
|
BlueOnBlue
Joined: 25 Nov 2010, 14:42 Posts: 486 Location: Västernorrland
|
Vilken variant är det ODR-1 eller ODR-S - båda var väl gröna i första versionen?
//BoB
|
| 18 Mar 2011, 14:00 |
|
 |
|
zoork_1
Joined: 14 Mar 2011, 21:18 Posts: 2984 Location:
|
BlueOnBlue wrote: Vilken variant är det ODR-1 eller ODR-S - båda var väl gröna i första versionen?
//BoB
Vet inte riktigt(första ver. var ljusgröna) tror ODR-1, ska kolla efter jobbet /z
|
| 18 Mar 2011, 15:25 |
|
 |
|
Freppezon
|
zoork_1 wrote: Har en Nobel OD (grön, första ver.), nån som vet vad en sån kan vara värd? [?]
Den kan inte vara värd så mycket! Gå genast till posten och posta den till mig i ett grönt kuvert! [;)]
|
| 18 Mar 2011, 17:01 |
|
 |
|
zoork_1
Joined: 14 Mar 2011, 21:18 Posts: 2984 Location:
|
Freppezon wrote: zoork_1 wrote: Har en Nobel OD (grön, första ver.), nån som vet vad en sån kan vara värd? [?]
Den kan inte vara värd så mycket! Gå genast till posten och posta den till mig i ett grönt kuvert! [;)] He, he.... [^]
|
| 18 Mar 2011, 19:20 |
|
 |
|
zoork_1
Joined: 14 Mar 2011, 21:18 Posts: 2984 Location:
|
|
| 18 Mar 2011, 19:45 |
|
 |
|
zoork_1
Joined: 14 Mar 2011, 21:18 Posts: 2984 Location:
|
Öhhh, låt mig se. (Ljus)grön för mig är en mindre del på pedalen. Jag inbillar mig att de va så här den första "kritikerrosade" omgången såg ut - sen blev dom "grönare" allt eftersom. Får erkänna att jag e lite borta här, nån här kanske vet bättre?
|
| 19 Mar 2011, 20:17 |
|
 |
|
zoork_1
Joined: 14 Mar 2011, 21:18 Posts: 2984 Location:
|
Tack för svar, man lär sig hela tiden.... 
|
| 24 Mar 2011, 02:44 |
|
|