View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 00:12



Reply to topic  [ 15 posts ] 
Bästa OD/Dist/Fuzz genom tiderna 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post Bästa OD/Dist/Fuzz genom tiderna
http://www.musicradar.com/news/guitars/ ... ime-398998

Håller ni med?


23 Mar 2011, 11:52
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2957
Location: Knivsöder!
Post 
Hmm, mycket intressant läsning. Tackar för länken!

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image


23 Mar 2011, 17:32
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post 
Ja personligen skulle jag inte ha DS-1'an på 3dje plats, för min del skulle den nog inte varit med på topp 42 listan.
Lite anmärkningsvärt att ingen Mad Professor pedal är med på listan.

Si fractum non sit, noli id reficere


23 Mar 2011, 18:47
Profile

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post 
Det är ingenting mot hur märkligt jag tycker avsaknaden av MXR Distortion+ är....
Lemmy wrote:

Ja personligen skulle jag inte ha DS-1'an på 3dje plats, för min del skulle den nog inte varit med på topp 42 listan.
Lite anmärkningsvärt att ingen Mad Professor pedal är med på listan.

Si fractum non sit, noli id reficere


23 Mar 2011, 19:03
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Kändes inte sådär övertygande lista [;)]

"Det är aldrig försent att ge upp"


23 Mar 2011, 20:11
Profile WWW

Joined: 09 Jan 2008, 11:55
Posts: 1707
Location: Vadstena
Post 
Märklig blandning av icke jämförbara pedaler.


23 Mar 2011, 20:55
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Som omtyckare av Boss, åtminstone vintage, är jag glad men hur i h-lv-te kan man ens ha med DN-2 på listan, den suger fett (som min dotter brukar säga).
Och många man gillar saknas helt.
Undrar hur urvalet gått till…..


24 Mar 2011, 12:07
Profile
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Varför 42 pedaler? För att meningen med livet, universum och allting är 42? Denna lista är på samma sätt som Douglas Adams berättelse fylld med logiska krumsprång. Jag gillar listor av den här typen, men om de på något sätt ska vara meningsfulla bör kriterierna vara bättre specificerade än "bäst".

Image


24 Mar 2011, 13:28
Profile WWW

Joined: 21 Jan 2008, 13:27
Posts: 109
Post 
Dom glömde AWARD SESSION JD-10 OCH-20. Lycklig ägare till en -20 och jag kommer aldrig att släppa den. Ffa för att den finns i mindre än 1000 ex sägs det. Har hittills bara sett ett ex dyka upp på ebay, gick för närmare 2000:-, verkar som att de andra ägarna är nöjda med sina.

utbildning är ibland inbillning


24 Mar 2011, 13:51
Profile

Joined: 11 Jan 2009, 18:54
Posts: 201
Location:
Post 
Många bra som saknades och flera där som jag personligen antingen tycker är bara halvbra eller rentav dåliga. Några pedaler som jag inte hört talas om också, det kan ju vara intressant att kolla upp.

Listan borde dessutom ha delats in i minst tre avdelningar. Distortion, Overdrive/TS och Fuzz. Att klumpa ihop alla dessa pedaler är ungefär lika listigt som att klumpa ihop delay-pedaler med reverb-pedaler eller flangers, phasers, univibe och chorus.

//MatsRune


24 Mar 2011, 14:05
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 11 Jan 2009, 18:54
Posts: 201
Location:
Post 
Goran wrote:

...den suger fett (som min dotter brukar säga.


Är din dotter plastikkirurg?

//MatsRune


24 Mar 2011, 14:07
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Dec 2007, 11:57
Posts: 3406
Location:
Post 
överlägset TS808 med facit i hand!

http://www.remingtonsteele.se


24 Mar 2011, 16:56
Profile ICQ WWW
Post 
jasså wrote:

Dom glömde AWARD SESSION JD-10 OCH-20. Lycklig ägare till en -20 och jag kommer aldrig att släppa den. Ffa för att den finns i mindre än 1000 ex sägs det. Har hittills bara sett ett ex dyka upp på ebay, gick för närmare 2000:-, verkar som att de andra ägarna är nöjda med sina.

utbildning är ibland inbillning

Kan bara instämma!
JD-10 låter som en mästermoddad DS-1:a där frekvenserna
är tighta och lagom komprimerade.


24 Mar 2011, 18:37
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1609
Location: Kumla
Post 
Intressant läsning..., men min lista skulle se rätt annorlunda ut..
Men så är det ju...ingen av oss skulle väl ha samma lista. [:)]

Är det någon som testat Blackstone Mosfet Overdrive?
..vore intressant att höra vad ni gillar den.

Den ser ju riktigt cool ut...gillar utseendet, storleken och att man inte kan råka ändra inställningarna av misstag.


http://www.pigsinspace.se


24 Mar 2011, 22:12
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Jul 2009, 16:20
Posts: 2042
Location: Tjockhult 08 Stockholm
Post 
Ja min egen favo fanns med som 7á , men saknade några....kändes det som[;)]

It´s all in the ears of the beholder

http://www.myspace.com/jonasedler
http://www.myspace.com/basementaudiosystem


24 Mar 2011, 22:25
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.