| Author |
Message |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
 Bästa OD/Dist/Fuzz genom tiderna
|
| 23 Mar 2011, 11:52 |
|
 |
|
Shoegazers Anonymous
Joined: 16 Mar 2008, 16:06 Posts: 2957 Location: Knivsöder!
|
Hmm, mycket intressant läsning. Tackar för länken! "One chord is fine. Two chords are pushing it. Three chords and you´re into jazz - Lou Reed" 
|
| 23 Mar 2011, 17:32 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
Ja personligen skulle jag inte ha DS-1'an på 3dje plats, för min del skulle den nog inte varit med på topp 42 listan. Lite anmärkningsvärt att ingen Mad Professor pedal är med på listan.
Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 23 Mar 2011, 18:47 |
|
 |
|
JTM
Joined: 03 Nov 2008, 21:14 Posts: 1369 Location: Dorotea Lapplands Sydport
|
Det är ingenting mot hur märkligt jag tycker avsaknaden av MXR Distortion+ är.... Lemmy wrote: Ja personligen skulle jag inte ha DS-1'an på 3dje plats, för min del skulle den nog inte varit med på topp 42 listan. Lite anmärkningsvärt att ingen Mad Professor pedal är med på listan.
Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 23 Mar 2011, 19:03 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Kändes inte sådär övertygande lista [;)]
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 23 Mar 2011, 20:11 |
|
 |
|
lasse svaj
Joined: 09 Jan 2008, 11:55 Posts: 1707 Location: Vadstena
|
Märklig blandning av icke jämförbara pedaler.
|
| 23 Mar 2011, 20:55 |
|
 |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
Som omtyckare av Boss, åtminstone vintage, är jag glad men hur i h-lv-te kan man ens ha med DN-2 på listan, den suger fett (som min dotter brukar säga). Och många man gillar saknas helt. Undrar hur urvalet gått till…..
|
| 24 Mar 2011, 12:07 |
|
 |
|
AMI
Joined: 28 Nov 2009, 22:07 Posts: 876 Location: Boden
|
Varför 42 pedaler? För att meningen med livet, universum och allting är 42? Denna lista är på samma sätt som Douglas Adams berättelse fylld med logiska krumsprång. Jag gillar listor av den här typen, men om de på något sätt ska vara meningsfulla bör kriterierna vara bättre specificerade än "bäst". 
|
| 24 Mar 2011, 13:28 |
|
 |
|
jasså
Joined: 21 Jan 2008, 13:27 Posts: 109
|
Dom glömde AWARD SESSION JD-10 OCH-20. Lycklig ägare till en -20 och jag kommer aldrig att släppa den. Ffa för att den finns i mindre än 1000 ex sägs det. Har hittills bara sett ett ex dyka upp på ebay, gick för närmare 2000:-, verkar som att de andra ägarna är nöjda med sina.
utbildning är ibland inbillning
|
| 24 Mar 2011, 13:51 |
|
 |
|
MatsRune
Joined: 11 Jan 2009, 18:54 Posts: 201 Location:
|
Många bra som saknades och flera där som jag personligen antingen tycker är bara halvbra eller rentav dåliga. Några pedaler som jag inte hört talas om också, det kan ju vara intressant att kolla upp.
Listan borde dessutom ha delats in i minst tre avdelningar. Distortion, Overdrive/TS och Fuzz. Att klumpa ihop alla dessa pedaler är ungefär lika listigt som att klumpa ihop delay-pedaler med reverb-pedaler eller flangers, phasers, univibe och chorus.
//MatsRune
|
| 24 Mar 2011, 14:05 |
|
 |
|
MatsRune
Joined: 11 Jan 2009, 18:54 Posts: 201 Location:
|
Goran wrote: ...den suger fett (som min dotter brukar säga.
Är din dotter plastikkirurg? //MatsRune
|
| 24 Mar 2011, 14:07 |
|
 |
|
laros
Joined: 28 Dec 2007, 11:57 Posts: 3406 Location:
|
överlägset TS808 med facit i hand! http://www.remingtonsteele.se
|
| 24 Mar 2011, 16:56 |
|
 |
|
Freppezon
|
jasså wrote: Dom glömde AWARD SESSION JD-10 OCH-20. Lycklig ägare till en -20 och jag kommer aldrig att släppa den. Ffa för att den finns i mindre än 1000 ex sägs det. Har hittills bara sett ett ex dyka upp på ebay, gick för närmare 2000:-, verkar som att de andra ägarna är nöjda med sina.
utbildning är ibland inbillning
Kan bara instämma! JD-10 låter som en mästermoddad DS-1:a där frekvenserna är tighta och lagom komprimerade.
|
| 24 Mar 2011, 18:37 |
|
 |
|
1331
Joined: 08 Jan 2010, 17:14 Posts: 1609 Location: Kumla
|
Intressant läsning..., men min lista skulle se rätt annorlunda ut.. Men så är det ju...ingen av oss skulle väl ha samma lista. [:)] Är det någon som testat Blackstone Mosfet Overdrive? ..vore intressant att höra vad ni gillar den. Den ser ju riktigt cool ut...gillar utseendet, storleken och att man inte kan råka ändra inställningarna av misstag. http://www.pigsinspace.se
|
| 24 Mar 2011, 22:12 |
|
 |
|
Jo E
Joined: 16 Jul 2009, 16:20 Posts: 2042 Location: Tjockhult 08 Stockholm
|
Ja min egen favo fanns med som 7á , men saknade några....kändes det som[;)] It´s all in the ears of the beholder http://www.myspace.com/jonasedlerhttp://www.myspace.com/basementaudiosystem
|
| 24 Mar 2011, 22:25 |
|
|