 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
wizzard001
Joined: 30 Sep 2006, 09:01 Posts: 92
|
 Jordbrum fueltank
Har en T rex chameleon fueltank, trodde inte den skulle brumma men det gjorde den! Kör jag i ett jordat uttag så brummar det, kör jag i ett ojordat uttag så brummar det inte Kan jag göra en ny nätkabel till den där jag helt enkelt inte koplar på jorden, Är det farligt? sabbar jag nåt? Är det fel på min ström hemma? eller är det rent allmänt dumt att göra så??
Vänligen Markus
|
| 27 Mar 2011, 21:07 |
|
 |
|
Tiger1024
Joined: 26 Sep 2010, 23:15 Posts: 48
|
Hej Skyddsjorden finns där av en anledning! Koppla inte bort den, det är att leka med döden... http://www.tinypedals.com
|
| 27 Mar 2011, 21:50 |
|
 |
|
d95err
Joined: 08 Jan 2008, 10:48 Posts: 1988 Location: Uppsala
|
Det verkar rätt korkat designat att ha skyddjord på en pedal-strömförsörjning. Då blir det automatiskt en jordloop med förstärkaren och stor risk för brum. Givetvis borde en sån strömförsörjning ha skyddsisolering så att skyddsjord inte behövs (ungefär som många lampor, rakapparater, vanliga 9V-adapters, etc).
Men om den har skyddsjordad sladd så får man givetvis inte koppla bort skyddjorden när man kör i jordat urtag. Däremot kan du prova att klippa jordledaren på signalkabeln mellan pedalborde och förstärkaren i ena änden.
Erik R
|
| 28 Mar 2011, 17:54 |
|
 |
|
Twangman
Joined: 18 Oct 2010, 16:17 Posts: 103
|
Testa att koppla in den via en PowerSurge. ( en eldosa som fungerar som åskskydd.m.m. ) tog bort massor av brumm i mitt pedalbord.
Det ska göra ont å bända.
|
| 30 Mar 2011, 11:50 |
|
 |
|
wizzard001
Joined: 30 Sep 2006, 09:01 Posts: 92
|
Powersurge??
Var köper man en sån, menar du en sådan som man har till datorer modem hemma bio mm för åskskydd??
Markus
|
| 02 Apr 2011, 10:58 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
t rex är kassa på adapters. rent skräp köp cioks, voodoolabs eller burkey
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 02 Apr 2011, 14:49 |
|
 |
|
Freppezon
|
spindeln wrote: t rex är kassa på adapters. rent skräp köp cioks, voodoolabs eller burkey
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
[^]
|
| 02 Apr 2011, 16:44 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|