View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 22:46



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Pedaltrain - pedalhöjare? 
Author Message
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2957
Location: Knivsöder!
Post Pedaltrain - pedalhöjare?
Har ett Pedaltrain bord. Robust o bra så. Men den övre raden blir lite för låt i förhållande till främre raden. Det finns att köpa speciella plåtbitar från pedaltrain som tillbehör. Men då måste man anpassa sig efter de bredderna. Finns tre och hur jag än gör så kan jag inte pussla ihop det. Sen är dom dyra.

Finns det andra tips som jag inte tänkt på? (har funderat på det mesta...)


"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image


01 Apr 2011, 14:58
Profile WWW

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post 
Jag har ett tonetrunk som är typ samma grej. Jag stoppar under en träbit likastor som pedalen, typ 1" tjock med kardborre på bägge sidor för att få upp den övre raden. Det funkar men ser väl inte jätteproffsigt ut. Jag tycker det blir tillräckligt stabilt.

/V


01 Apr 2011, 23:57
Profile WWW
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2957
Location: Knivsöder!
Post 
Vibrolux wrote:

Jag har ett tonetrunk som är typ samma grej. Jag stoppar under en träbit likastor som pedalen, typ 1" tjock med kardborre på bägge sidor för att få upp den övre raden. Det funkar men ser väl inte jätteproffsigt ut. Jag tycker det blir tillräckligt stabilt.

/V


Bra förslag. Har tänkt på den lösningen oxå. Men jag tror att jag måste ha en som gör att övre planet blir rakt, dvs så att bara bakre delen av pedalen blir högre. Tror att det blir för högt totalt annars. Det är väl däri problemet ligger. Kanske gå till en plåtverkstad och få en plåt tillböjd efter måttangivelser kan vara lösningen.

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image


02 Apr 2011, 21:04
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Dubbelhäftande tejp fixar det mesta när man behöver passbitar för att höja. Finns på biltema i stor rulle.

"Det är aldrig försent att ge upp"


03 Apr 2011, 08:53
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.