fan, vilken usel förklaring. Använder mobilen och orkar inte skriva om den, hoppas du förstår vad jag menar!
greigoroth wrote:
Så här tänker jag (kör nämligen så själv): så länge preampen inte distar kan duköra alla pedaler framför den: det blir i princip samma som en clean förstärkare utan effektsloop. den finns för att forma tonen och se till att signalen når slutsteget med rätt styrka.
om man pushar rören i försteget däremot kommer det att vara som att köra dist efter delay , och det brukar ju låta skumt.
om din starkare redan har för- och slutsteg,då borde du även kunna använda det som distpedal (dvs tidigare i signalkedjan), eller som eq,antingen för eller efter dist.
Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah, Tobbe Z
Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah, Tobbe Z