View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 22:44



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Eightballs-pedalerna ingen vill ha! 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Eightballs-pedalerna ingen vill ha!
Håller på med mitt lilla projekt att samla på mig pedaler som ingen vill ha, men som ändå låter bra! Vi kallar dem för sleepers, odd-balls eller eightballs och en massa andra rara namn...

Ge mig tips på dessa i olika kategorier, de bör ligga runt en femhundring eller mindre i beg-pris. OBS! Detta är ingen köpestråd, vill bara ha tips på pedaler att leta efter, kan kanske fler än jag vara intresserad av.

Jag börjar med ett eget:

Ibanez Soundtank TS-5: en tube screamer så ful som det bara går, men låter ju riktigt bra i den skolan (TS). Plastig, men inte speciellt ömtålig men om switchen pajar så är den nog rökt.


Fyll på!

Matte

mslcases@gmail.com


07 Apr 2011, 08:35
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Boss EH-2, enhancer som ger sprill till långa pedalkedjor, och låter utmärkt ensam också.


07 Apr 2011, 08:42
Profile
User avatar

Joined: 17 Dec 2009, 10:31
Posts: 104
Location: Stockholm
Post 
Köpte en Arion Tubulator för 50:- Helt ok Tube Screamer klon.

http://www.arionpedals.com/Arion-Tubulator-Tube-Boost-Effects-Pedal-p/mte-1.htm


07 Apr 2011, 09:31
Profile

Joined: 22 Sep 2004, 23:43
Posts: 1529
Location: Söder om landsvägen
Post 
Arions Tube Mania är väl en äkta sleeper! De hade en sjukt rolig reklamkampanj på den när den kom. Väntar bara på superdupergitarristen som nämner denna som sin viktigaste ingrediens i sitt sound! Hur den låter? Skittråkigt!


http://www.myspace.com/magicjohnssonthemeanmistreaters
I´ve paid my dues I've got the right to play the blues.


07 Apr 2011, 10:10
Profile ICQ WWW

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post 
Tycker Danelectros FAB-1 distortion är en kalasbra dist-box. Om den inte vore så billig skulle jag gladeligen haft den på bordet för den lät riktig bra, minst lika bra som många dyra boutique-pedaler. Vore jag lite händig skulle jag vilja haft en re-housead sån i en bättre box med TB-switch. Bara för att jag är lite nördig när det gäller pedaler.

http://www.myspace.com/h2band


07 Apr 2011, 13:39
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Biyang OD-7 inte de nyare modellerna den är en going att fläska in andra pedaler i.

DOD FX10 regerar som preamp men kanske ingen sleeper

"Det är aldrig försent att ge upp"


07 Apr 2011, 17:42
Profile WWW
User avatar

Joined: 22 Sep 2004, 23:57
Posts: 1905
Location: Västra Frölunda
Post 
Zoom Ultra Fuzz.
Låter snorbra.

Power Drive har du väl redan !?



<--->

Försvinn ur min åsikt !!!


08 Apr 2011, 22:36
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.