boss df-2 med fel på feedbackern
köpte en boss df-2 (Super Feedbacker & Distortion) som reserv till min andra gamla fina DF-2 (Super Distortion & Feedbacker (Okt -84 enligt serienumret)).
gillar verkligen distljudet i dem! läste att det skulle vara sa,,a distkets som ds-1:orna, men ja gillar verkligen den hä bättre än min ds-1:a (taiwan förvisso)
feedbackfunktionen är känns ju mer som en gimmick och är kanske inte alltför användbar, men det är ju absolut en kul grej!
när jag a/b:at pedalerna så låter de ganska exakt likadant, men tyvärr funkar inte feedbackern i den <i>nya"] pedalen riktigt som den ska. istället för en rundgångston med lätt vibrato är det mer som en siren eller ett tjuvalarm. på båda pedalerna är hastigheten på vibratot och pulsen på sirenen samma som den blinkande LED:en.
tontrackingen verkar dock funka någorlunda; när jag plockar en hög ton blir det en hög siren pitch och när jag plockar en låg blir det en låg.
var tror ni felet ligger? delen av kretsen som styr djupet på vibratot? eller någon annanstans?