
Ett pedaltips, Powerpedals!
Det finns ett företag här i skogen,far och son som börjat tillverka pedaler.Grabben spelar gitarr och tillsammans med sin elektronikutbildade far har dom startat en småskalig tillverkning av pedaler med vintagestuk.Dom har dammsugit marknaden på NOS kolmassa,germaniumtransistorer,kondingar mm. Detta tillsammans med en dåres noggrannhet har resulterat i pedaler utöver det vanliga.Dom tillverkar bl.a en germaniumfuzz (G-1)i stort sett en FF klon men där varenda pedal har utvalda transistorer (hFe,läckström, brus osv.)sen biasjusteras båda transistorerna,i många FF-kloner görs detta bara på transistor nr.2(i bästa fall)Allt detta görs i en specialkonstruerad testrigg där varje transistor mäts,optimeras samt lyssnas på.Jag köpte en för några veckor sedan och är fullständigt imponerad,den har allt som jag gillar med en germanium fuzz och inget av det som gjort att jag sålt alla tidigare vidare.Jag har provat alla varianter av denna pedal(Fulltone 69´,Analogman sunface,Hartman osv)men denna slår allihop med hästlängder.Dom gör även en JH-F1 klon (silicon fuzz)som jag helt klart föredrog framför min nyinköpta FF. Allt detta extra jobb dom lägger ner är enormt tidskrävande så mitt tips är att priset kommer att sticka iväg och tillgången kommer att sjunka när dessa börjar cirkulera,köp nu, ett tips[;)]
http://powerpedals.se/index.htm