View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 00:13



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Ett pedaltips, Powerpedals! 
Author Message

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Ett pedaltips, Powerpedals!
Det finns ett företag här i skogen,far och son som börjat tillverka pedaler.Grabben spelar gitarr och tillsammans med sin elektronikutbildade far har dom startat en småskalig tillverkning av pedaler med vintagestuk.Dom har dammsugit marknaden på NOS kolmassa,germaniumtransistorer,kondingar mm. Detta tillsammans med en dåres noggrannhet har resulterat i pedaler utöver det vanliga.Dom tillverkar bl.a en germaniumfuzz (G-1)i stort sett en FF klon men där varenda pedal har utvalda transistorer (hFe,läckström, brus osv.)sen biasjusteras båda transistorerna,i många FF-kloner görs detta bara på transistor nr.2(i bästa fall)Allt detta görs i en specialkonstruerad testrigg där varje transistor mäts,optimeras samt lyssnas på.Jag köpte en för några veckor sedan och är fullständigt imponerad,den har allt som jag gillar med en germanium fuzz och inget av det som gjort att jag sålt alla tidigare vidare.Jag har provat alla varianter av denna pedal(Fulltone 69´,Analogman sunface,Hartman osv)men denna slår allihop med hästlängder.Dom gör även en JH-F1 klon (silicon fuzz)som jag helt klart föredrog framför min nyinköpta FF. Allt detta extra jobb dom lägger ner är enormt tidskrävande så mitt tips är att priset kommer att sticka iväg och tillgången kommer att sjunka när dessa börjar cirkulera,köp nu, ett tips[;)]
http://powerpedals.se/index.htm


12 Apr 2011, 16:53
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Ser väldigt intressant ut, och priserna är, om inte låga, klart konkurenskraftiga.


13 Apr 2011, 07:19
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Jaha då fick man sig en GAS attack då!

"Det är aldrig försent att ge upp"


13 Apr 2011, 12:38
Profile WWW

Joined: 08 Jan 2008, 10:48
Posts: 1988
Location: Uppsala
Post 
Websidan funkar inte med Firefox. Bör fixas, annas missar de nog en hel del potentiella kunder.

Erik R


13 Apr 2011, 13:05
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
lillefar wrote:

Jaha då fick man sig en GAS attack då!

"Det är aldrig försent att ge upp"

Det drabbas jag av alltför ofta med följd (när GASen ska botas) av att frun blir lite putt, billigare semestrar än vad â€Â


13 Apr 2011, 13:47
Profile
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post 
Goran wrote:

lillefar wrote:

Jaha då fick man sig en GAS attack då!

"Det är aldrig försent att ge upp"

Det drabbas jag av alltför ofta med följd (när GASen ska botas) av att frun blir lite putt, billigare semestrar än vad â€Â


13 Apr 2011, 15:57
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1609
Location: Kumla
Post 
Ja...fan....man blir sugen på flera av de där... [:)]

http://www.pigsinspace.se


13 Apr 2011, 16:33
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.