| Author |
Message |
|
joelTHEjoel
Joined: 16 Mar 2009, 14:47 Posts: 86 Location:
|
 Delay, echo , reverb......
....har en omärkt gitarr topp som låter bra men är kort i tonen och liksom inte klingar ut riktigt ....Skulle vilja ha lite mera rymd och luft... Hade tänkt mig en Ibanez DE7 som inte är så dyr.... Finns det nått bättre och lämpligare.. pris värt?
|
| 17 Apr 2011, 21:23 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Har nyligen skaffat mig en DE7 och den är nog svårslagen för priset man betalar. Vill nog påstå att den är svårslagen i de flesta prissegment och kan du klara dig utan tap-tempo och olika presets så kör! Har inte testat TC:s nya Flashback Delay, men det finns säkert ett par som snart kommer att skriva om just den. Ska visst vara ruggigt bra den också. Den har audio-tap, du slår an strängarna i det tempo du vill ha och delaytiden rättar sig därefter. Mycket användbart som också finns i Nova Repeater och Nova Delay. Mxr Carbon Copy är ett grymt analogljudande delay, går att hitta beggade till bra pris. Matte mslcases@gmail.com
|
| 17 Apr 2011, 21:33 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
joelTHEjoel wrote: ....har en omärkt gitarr topp som låter bra men är kort i tonen och liksom inte klingar ut riktigt ....Skulle vilja ha lite mera rymd och luft... Hade tänkt mig en Ibanez DE7 som inte är så dyr.... Finns det nått bättre och lämpligare.. pris värt?
Svar nej! "Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 17 Apr 2011, 22:57 |
|
 |
|
jazzfromhell
Joined: 20 Apr 2009, 08:46 Posts: 1536 Location: Stockholm
|
+1 på DE7:an!
|
| 18 Apr 2011, 07:59 |
|
 |
|
joelTHEjoel
Joined: 16 Mar 2009, 14:47 Posts: 86 Location:
|
...har bara hört gott om DE7: an . Alla som skaffat de är nöjda... Blir nog en sånna...ska man ha nått bättre kostar det...+2
|
| 19 Apr 2011, 19:48 |
|
 |
|
nuffe
Joined: 26 Oct 2007, 19:49 Posts: 1059 Location:
|
Jag tror inte du blir besviken på en DE-7. Det är inte världens bästa delay, men för de få hundralapparna som den kostar är den helt ok och prisvärd. 
|
| 19 Apr 2011, 20:02 |
|
 |
|
Ocku
Joined: 27 Dec 2007, 13:58 Posts: 2357
|
DE7 är mycket prisvärt delay. Ett annat prisvärt delay som är i min smak är Red Repeat.
TC Flashback har jag inte testat.
------ Dom låter alla lika
|
| 22 Apr 2011, 15:21 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
Jag har ett TC Flashback, tycker det är riktigt bra. Sen om det är prisvärt är kanske upp till var och en. Men jag är riktigt nöjd med det.
Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 22 Apr 2011, 16:31 |
|
 |
|
melander
Joined: 04 Apr 2008, 20:56 Posts: 345 Location:
|
MXR Carbon Copy är ett riktigt bra delay. Analogt, true bypass och en modulations knapp som ska simulera ett band echo. Dessutom finns det två trimpotar inuti för att ställa in snabbhet och bredd på modulationen. Går att hitta beggad för en billig peng.
|
| 22 Apr 2011, 17:37 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
melander wrote: MXR Carbon Copy är ett riktigt bra delay. Analogt, true bypass och en modulations knapp som ska simulera ett band echo. Dessutom finns det två trimpotar inuti för att ställa in snabbhet och bredd på modulationen. Går att hitta beggad för en billig peng.
Snackade med en idag som köpt en Carbon Copy som han troligen skulle lägga ut till försäljning. Han gillade den inte... så ev kommer det snart ut en på Bojen.. Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 22 Apr 2011, 21:15 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
Line6 m5 Den är perfekt Gillar min
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 23 Apr 2011, 00:17 |
|
|