View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 10:11



Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Mooerpedaler? 
Author Message
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Mooerpedaler?
jazzfromhell wrote:
Har beställt phasern samt Blues Crab på nätet. Där kostade dom iofs 300 spänn med fri frakt.
Har inte fått dom ännu men det ska rapporteras och recenseras när dom anländer.
Vad jag har förstått så är dom analoga pedalerna riktigt bra och dom digitala riktigt kassa....

Har du några belägg för det?? Nyfiken eftersom jag just beställt en Reecho.. Jag tycker att den låter bra på de demos jag hört, men har inte testat själv.


12 Dec 2012, 22:59
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
Svullo wrote:
Har du några belägg för det?? Nyfiken eftersom jag just beställt en Reecho.. Jag tycker att den låter bra på de demos jag hört, men har inte testat själv.


Bara det jag läst på TGP. Där verkar konsensus bland Mooerägarna vara digitala = kassa, analoga = kanon. Jag har som sagt inte testat själv, funkar den för dig så funkar den ju :D
Kan också berätta att min Blues Crab försvann i hanteringen, den kom aldrig fram. Jag kontaktade Marcmart om detta och dom var väldigt snabba på att svara och att fixa så att jag fick en ny som förhoppningsvis kommer hela vägen hem till mig denna gång. Har även beställt ett Ensemble King-chorus.

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


13 Dec 2012, 10:51
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Mooerpedaler?
Tack för infon Jazzmannen, jag återrapporterar när jag fått den.. Det jag verkligen tilltalas av är ju storleken, funkar dessa pedalr så kan man ju banta ner bordet ett par snäpp, det är en bra grej..


15 Dec 2012, 23:22
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 15:30
Posts: 2004
Location: Linköping
Post Re: Mooerpedaler?
Fick hem mitt lilla chorus igår (snabb leverans från Hong Kong)
Testades som snabbast sent igårkväll.
Första tanken -extremt tyst.
Testar lite olika inställningar både med rent och med en MPSHOD och det låter riktigt bra både och.

Får fortsätta min utvärdering av pedalen men som sagt mycke pang för pengarna och det "låter analogt" all the way. (och tar extremt lite plats på pedalbordet =löjligt liten)
Håller den för tramp och dylikt då är detta ett kap! :)

_________________
Bojen sponsor


18 Dec 2012, 14:10
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Mooerpedaler?
Fick nu besked att man har leveransproblem på Reecho.. så jag bytte ut ordern mot en Green mile och ett chorus..


18 Dec 2012, 15:27
Profile

Joined: 09 Oct 2008, 09:10
Posts: 836
Location:
Post Re: Mooerpedaler?
Har nyligen fått hem en Hustle Drive. Verkar vara bra byggen och shyssta pedaler.
Tyvärr påminner den alldeles för mycket om Fulltone OCD :D som jag ägt ett par ex av tidigare och sålt vidare.
Dynamisk och transparent men för mycket bas för min smak, precis som orginalet. Säljer gärna vidare om någon vill testa, 280 inkl frakt.
Har nu även beställt ett analogt echo och en Flexi boost, återkommer med omdömen om dessa.


18 Dec 2012, 23:15
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 21 Jun 2010, 17:58
Posts: 189
Location: Stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
Du har PM! ;)

_________________
attack, decay, sustain, release


19 Dec 2012, 00:30
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Mooerpedaler?
Nån som lyckats få hem sina Mooer utan moms och tull? Insåg just att man ska väl lägga på det på priset.. Fortfarande billigt, men ändå..


19 Dec 2012, 01:09
Profile

Joined: 09 Oct 2008, 09:10
Posts: 836
Location:
Post Re: Mooerpedaler?
Ingen tull när jag köpte Hustle Drive, verkar vara lite lotteri det där


19 Dec 2012, 09:03
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Oct 2008, 09:10
Posts: 836
Location:
Post Re: Mooerpedaler?
Svar




dejv wrote:
Du har PM! ;)


19 Dec 2012, 09:03
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2743
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Mooerpedaler?
Ingen tull för min del heller. Värdet var nerskrivet till 6$.

_________________
http://www.voodooaudio.se


19 Dec 2012, 10:14
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 15:30
Posts: 2004
Location: Linköping
Post Re: Mooerpedaler?
Ingen tull/moms + rejäl rabbatkupong:-)

_________________
Bojen sponsor


19 Dec 2012, 10:35
Profile WWW

Joined: 25 Sep 2011, 20:25
Posts: 233
Location: Småland
Post Re: Mooerpedaler?
Rambler wrote:
Har nyligen fått hem en Hustle Drive. Verkar vara bra byggen och shyssta pedaler.
Tyvärr påminner den alldeles för mycket om Fulltone OCD :D som jag ägt ett par ex av tidigare och sålt vidare.
Dynamisk och transparent men för mycket bas för min smak, precis som orginalet. Säljer gärna vidare om någon vill testa, 280 inkl frakt.
Har nu även beställt ett analogt echo och en Flexi boost, återkommer med omdömen om dessa.


Du har PM min herre! :lol:


24 Dec 2012, 23:55
Profile
User avatar

Joined: 29 Sep 2003, 10:12
Posts: 1013
Location: Östersund
Post Re: Mooerpedaler?
testade en hel del ur deras sortiment på mässan i Shanghai i höstas.
Green Mile är riktigt bra, likaså gillade jag Hustle (OCD-klon) och black secret.
Har även en pitchbox som är kul. Funderar på att byta ut switchen till en momentan så
har jag världen minsta whammy-pedal (förvisso bara av/på, inte med svep, men för typ
RATM-prylar funkar det ju fint). Det är välbyggt, litet och låter bra.
På vissa pedaler (tex Hustle) så märks det att det inte är truebypass,
då den även i "off"-läge boostar signalen lite. Märks kanske inte i sammanhanget
på en clean stärk, men kör du in i en marshall precis på break-up så kan pedalen
alltså pusha stärken in i OD även när den är avstängd. Man får testa sig fram helt enkelt.
Image

En pedal som definitivt skall på mitt nästa bord är Acoustikar, den funkade ypperligt
bra som acke-preamp till piezo-utgången på min PRS P22.
EDIT: Det ska givetvis inte tros att denna kan tävla med tex Fishman Aura
på något plan, utan är mer en klon på gamla BOSS AC-2. Låter dock bättre än piezo->PA.
Trillar jag över lite stålar som jag inte vet vad jag ska göra av så kan jag nog bränna dem på
en Fishman Aura DI (för er som inte vet vad denna sjuka sak gör (själva ljuddemon börjar kring 4:20):
http://www.youtube.com/watch?v=65Fe9hJVcaw

Image

Är ni intresserade av att se mer från Shanghai-mässan (och även Peking och Tokyo) så har ni min blogpost för det här:
http://www.richardlainegard.com/1/post/ ... -2013.html

EDIT: Såg att WTF även saluför MOEN, så jag gissar att ni även kommer kunna köpa min
signatur-OD från dem till rätt kurs inom kort
Image

_________________
DrSlim wrote: Äh. Jävla radhuspop för bag-in-boxpimplande Audiägare i illasittande chinos.


01 Jan 2013, 14:58
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Mooerpedaler?
Har hämtat ut phasern och pure boost och lekt en stund med bägge. PB är en klon av RC Boost och den kommer väldigt nära tycker jag. Phasern låter bra men är nog inget för mig. Någon som vill byta mot nån annan i serien?

Matte

_________________
the older I get, the better I was


05 Jan 2013, 01:20
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 664
Location: Linköping
Post Re: Mooerpedaler?
Har någon testat Ana Echo? Verkar dock vara slut på nämnda nätbutiker.. :(

_________________
- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


05 Jan 2013, 12:30
Profile
User avatar

Joined: 01 Jan 2008, 18:34
Posts: 624
Location: Alingsås
Post Re: Mooerpedaler?
Rambler wrote:
Ingen tull när jag köpte Hustle Drive, verkar vara lite lotteri det där


Ingen tull för mig, värdet var 6US.

Jag beställde ett Shimverb 22/11,
fick den 7/1..... :mrgreen:
Det tog ett tag alltså, men den låter
helt o.k. Så jag är nöjd.


09 Jan 2013, 12:00
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Mooerpedaler?
Någon som undersökt om de verkligen är true bypass? Jag har inte A/B-at så seriöst men läste någonstans att någon på stod att de inte var äkta true bypass, dvs att man hörde lite påverkan även när den var i byass. Jag har inte märkt något.. men som sagt inte gjort någon djuplodande undersökning..


18 Jan 2013, 11:08
Profile

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post Re: Mooerpedaler?
Har precis fått hem en Blues Crab. Hade plats för typ en minipedal på bordet och behöver en low gain overdrive som ersättning för min Timmy som tyvärr inte fick plats. Första intrycket av Bles crabban är att den låter riktigt bra. Skall väl vara en rip-off på Marshall Blues Breaker pedalen men nån sådan har jag aldrig haft så jag kan inte uttala mig om det. Jag har iallafall fått lust att testa fler Mooer-pedaler efter detta men Blues Crabban kanske kommer stanna på bordet.

_________________
Jag sponsrar Ljudbojen!


19 Jan 2013, 13:22
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
Steven wrote:
Har precis fått hem en Blues Crab. Hade plats för typ en minipedal på bordet och behöver en low gain overdrive som ersättning för min Timmy som tyvärr inte fick plats. Första intrycket av Bles crabban är att den låter riktigt bra. Skall väl vara en rip-off på Marshall Blues Breaker pedalen men nån sådan har jag aldrig haft så jag kan inte uttala mig om det. Jag har iallafall fått lust att testa fler Mooer-pedaler efter detta men Blues Crabban kanske kommer stanna på bordet.

Har också Blues Krabban och jag håller helt med, den låter ju kanon!

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


19 Jan 2013, 13:28
Profile

Joined: 30 Dec 2009, 21:27
Posts: 733
Location: Malmö
Post Re: Mooerpedaler?
Svullo wrote:
Någon som undersökt om de verkligen är true bypass? Jag har inte A/B-at så seriöst men läste någonstans att någon på stod att de inte var äkta true bypass, dvs att man hörde lite påverkan även när den var i byass. Jag har inte märkt något.. men som sagt inte gjort någon djuplodande undersökning..

Borde väl gå att testa med en multimeter satt på att pipa vid kortis?

_________________
I övrigt har jag ingen åsikt.


19 Jan 2013, 14:13
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Mooerpedaler?
Ibland är jag rent av för lat.. trots detta plockade jag fram multimetern.. 0,4 Ohm i bypassläget, det kan väl anses inom felmarginalen. :wink:


19 Jan 2013, 14:53
Profile

Joined: 18 Mar 2010, 20:26
Posts: 33
Location:
Post Re: Mooerpedaler?
Köpte en Pitch Box och fick den hem till dörren efter drygt 1½ vecka. ca: 320 kr och absolut värt pengarna!
Funkar i regel kanonbra till gitarr men den har lite svårt att hänga med när man spelar lågt. Har stämt ner till C# och där funkar det inte riktigt.
Till bas verkar den inte funka alls. Provade med en Fender Jazz och då kom de flesta tonerna minst en kvarts ton off vilket inte låter så sweet.

Det låter kanske som ett dåligt betyg men jag hade lätt kunnat betala det dubbla p.g.a så mycket kul man kan ha med den. Kan slänga upp ett litet ljudklipp om folk vill höra hur det låter.


19 Jan 2013, 22:31
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Mooerpedaler?
Även här har en Blues Crab landat på inrådan av jazzfromhell...mycket trevlig spräckpedal, ger lite sjysst kompression dessutom. Den är alltid på hos mig och funkar ypperligt ihop med BD-2.

Tack för tipset!

Matte

_________________
the older I get, the better I was


20 Jan 2013, 11:56
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
clapton71 wrote:
Även här har en Blues Crab landat på inrådan av jazzfromhell...mycket trevlig spräckpedal, ger lite sjysst kompression dessutom. Den är alltid på hos mig och funkar ypperligt ihop med BD-2.

Tack för tipset!

Matte

Kul att du gillar den!

_________________
"Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken


20 Jan 2013, 12:27
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Mooerpedaler?
Någon rabatterad inköpskanal som fortfarande fungerar? Nämnda nätbutiker har slut i lager.. :cry:


20 Jan 2013, 14:28
Profile

Joined: 03 Nov 2009, 16:10
Posts: 370
Location: Malmö
Post Re: Mooerpedaler?
BGSoul wrote:
Har någon testat Ana Echo? Verkar dock vara slut på nämnda nätbutiker.. :(


Finns på 4-Sound, Sverige 8)


22 Jan 2013, 14:53
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 664
Location: Linköping
Post Re: Mooerpedaler?
Mappa wrote:
BGSoul wrote:
Har någon testat Ana Echo? Verkar dock vara slut på nämnda nätbutiker.. :(


Finns på 4-Sound, Sverige 8)


Hittade den på Marcmart för 333 sek :D ska mycket till lokalpatriotism för att köpa här för 699 sek :shock:

_________________
- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


22 Jan 2013, 22:11
Profile

Joined: 03 Nov 2009, 16:10
Posts: 370
Location: Malmö
Post Re: Mooerpedaler?
Snåla.... :D


22 Jan 2013, 22:20
Profile
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:34
Posts: 2274
Location: Söderhamn
Post Re: Mooerpedaler?
Blues Crab hemma och Black Secret på väg 8)


30 Jan 2013, 18:21
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 71 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.