| Author |
Message |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Mooerpedaler?
jazzfromhell wrote: Har beställt phasern samt Blues Crab på nätet. Där kostade dom iofs 300 spänn med fri frakt. Har inte fått dom ännu men det ska rapporteras och recenseras när dom anländer. Vad jag har förstått så är dom analoga pedalerna riktigt bra och dom digitala riktigt kassa.... Har du några belägg för det?? Nyfiken eftersom jag just beställt en Reecho.. Jag tycker att den låter bra på de demos jag hört, men har inte testat själv.
|
| 12 Dec 2012, 22:59 |
|
 |
|
jazzfromhell
Joined: 20 Apr 2009, 08:46 Posts: 1536 Location: Stockholm
|
 Re: Mooerpedaler?
Svullo wrote: Har du några belägg för det?? Nyfiken eftersom jag just beställt en Reecho.. Jag tycker att den låter bra på de demos jag hört, men har inte testat själv. Bara det jag läst på TGP. Där verkar konsensus bland Mooerägarna vara digitala = kassa, analoga = kanon. Jag har som sagt inte testat själv, funkar den för dig så funkar den ju Kan också berätta att min Blues Crab försvann i hanteringen, den kom aldrig fram. Jag kontaktade Marcmart om detta och dom var väldigt snabba på att svara och att fixa så att jag fick en ny som förhoppningsvis kommer hela vägen hem till mig denna gång. Har även beställt ett Ensemble King-chorus.
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 13 Dec 2012, 10:51 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Mooerpedaler?
Tack för infon Jazzmannen, jag återrapporterar när jag fått den.. Det jag verkligen tilltalas av är ju storleken, funkar dessa pedalr så kan man ju banta ner bordet ett par snäpp, det är en bra grej..
|
| 15 Dec 2012, 23:22 |
|
 |
|
leffje
Joined: 28 Dec 2007, 15:30 Posts: 2004 Location: Linköping
|
 Re: Mooerpedaler?
Fick hem mitt lilla chorus igår (snabb leverans från Hong Kong) Testades som snabbast sent igårkväll. Första tanken -extremt tyst. Testar lite olika inställningar både med rent och med en MPSHOD och det låter riktigt bra både och. Får fortsätta min utvärdering av pedalen men som sagt mycke pang för pengarna och det "låter analogt" all the way. (och tar extremt lite plats på pedalbordet =löjligt liten) Håller den för tramp och dylikt då är detta ett kap! 
_________________ Bojen sponsor
|
| 18 Dec 2012, 14:10 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Mooerpedaler?
Fick nu besked att man har leveransproblem på Reecho.. så jag bytte ut ordern mot en Green mile och ett chorus..
|
| 18 Dec 2012, 15:27 |
|
 |
|
Rambler
Joined: 09 Oct 2008, 09:10 Posts: 836 Location:
|
 Re: Mooerpedaler?
Har nyligen fått hem en Hustle Drive. Verkar vara bra byggen och shyssta pedaler. Tyvärr påminner den alldeles för mycket om Fulltone OCD  som jag ägt ett par ex av tidigare och sålt vidare. Dynamisk och transparent men för mycket bas för min smak, precis som orginalet. Säljer gärna vidare om någon vill testa, 280 inkl frakt. Har nu även beställt ett analogt echo och en Flexi boost, återkommer med omdömen om dessa.
|
| 18 Dec 2012, 23:15 |
|
 |
|
dejv
Joined: 21 Jun 2010, 17:58 Posts: 189 Location: Stockholm
|
 Re: Mooerpedaler?
Du har PM! 
_________________ attack, decay, sustain, release
|
| 19 Dec 2012, 00:30 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Mooerpedaler?
Nån som lyckats få hem sina Mooer utan moms och tull? Insåg just att man ska väl lägga på det på priset.. Fortfarande billigt, men ändå..
|
| 19 Dec 2012, 01:09 |
|
 |
|
Rambler
Joined: 09 Oct 2008, 09:10 Posts: 836 Location:
|
 Re: Mooerpedaler?
Ingen tull när jag köpte Hustle Drive, verkar vara lite lotteri det där
|
| 19 Dec 2012, 09:03 |
|
 |
|
Rambler
Joined: 09 Oct 2008, 09:10 Posts: 836 Location:
|
 Re: Mooerpedaler?
Svar dejv wrote: Du har PM! 
|
| 19 Dec 2012, 09:03 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
 Re: Mooerpedaler?
Ingen tull för min del heller. Värdet var nerskrivet till 6$.
|
| 19 Dec 2012, 10:14 |
|
 |
|
leffje
Joined: 28 Dec 2007, 15:30 Posts: 2004 Location: Linköping
|
 Re: Mooerpedaler?
Ingen tull/moms + rejäl rabbatkupong:-)
_________________ Bojen sponsor
|
| 19 Dec 2012, 10:35 |
|
 |
|
Osse
Joined: 25 Sep 2011, 20:25 Posts: 233 Location: Småland
|
 Re: Mooerpedaler?
Rambler wrote: Har nyligen fått hem en Hustle Drive. Verkar vara bra byggen och shyssta pedaler. Tyvärr påminner den alldeles för mycket om Fulltone OCD  som jag ägt ett par ex av tidigare och sålt vidare. Dynamisk och transparent men för mycket bas för min smak, precis som orginalet. Säljer gärna vidare om någon vill testa, 280 inkl frakt. Har nu även beställt ett analogt echo och en Flexi boost, återkommer med omdömen om dessa. Du har PM min herre! 
|
| 24 Dec 2012, 23:55 |
|
 |
|
Richard Lainegard
Joined: 29 Sep 2003, 10:12 Posts: 1013 Location: Östersund
|
 Re: Mooerpedaler?
testade en hel del ur deras sortiment på mässan i Shanghai i höstas. Green Mile är riktigt bra, likaså gillade jag Hustle (OCD-klon) och black secret. Har även en pitchbox som är kul. Funderar på att byta ut switchen till en momentan så har jag världen minsta whammy-pedal (förvisso bara av/på, inte med svep, men för typ RATM-prylar funkar det ju fint). Det är välbyggt, litet och låter bra. På vissa pedaler (tex Hustle) så märks det att det inte är truebypass, då den även i "off"-läge boostar signalen lite. Märks kanske inte i sammanhanget på en clean stärk, men kör du in i en marshall precis på break-up så kan pedalen alltså pusha stärken in i OD även när den är avstängd. Man får testa sig fram helt enkelt.  En pedal som definitivt skall på mitt nästa bord är Acoustikar, den funkade ypperligt bra som acke-preamp till piezo-utgången på min PRS P22. EDIT: Det ska givetvis inte tros att denna kan tävla med tex Fishman Aura på något plan, utan är mer en klon på gamla BOSS AC-2. Låter dock bättre än piezo->PA. Trillar jag över lite stålar som jag inte vet vad jag ska göra av så kan jag nog bränna dem på en Fishman Aura DI (för er som inte vet vad denna sjuka sak gör (själva ljuddemon börjar kring 4:20): http://www.youtube.com/watch?v=65Fe9hJVcaw Är ni intresserade av att se mer från Shanghai-mässan (och även Peking och Tokyo) så har ni min blogpost för det här: http://www.richardlainegard.com/1/post/ ... -2013.htmlEDIT: Såg att WTF även saluför MOEN, så jag gissar att ni även kommer kunna köpa min signatur-OD från dem till rätt kurs inom kort 
_________________ DrSlim wrote: Äh. Jävla radhuspop för bag-in-boxpimplande Audiägare i illasittande chinos.
|
| 01 Jan 2013, 14:58 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
 Re: Mooerpedaler?
Har hämtat ut phasern och pure boost och lekt en stund med bägge. PB är en klon av RC Boost och den kommer väldigt nära tycker jag. Phasern låter bra men är nog inget för mig. Någon som vill byta mot nån annan i serien?
Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 05 Jan 2013, 01:20 |
|
 |
|
BGSoul
Joined: 14 Nov 2004, 15:07 Posts: 664 Location: Linköping
|
 Re: Mooerpedaler?
Har någon testat Ana Echo? Verkar dock vara slut på nämnda nätbutiker.. 
_________________ - - - - - - - - - - "Do not perform, do participate!"
|
| 05 Jan 2013, 12:30 |
|
 |
|
kri
Joined: 01 Jan 2008, 18:34 Posts: 624 Location: Alingsås
|
 Re: Mooerpedaler?
Rambler wrote: Ingen tull när jag köpte Hustle Drive, verkar vara lite lotteri det där Ingen tull för mig, värdet var 6US. Jag beställde ett Shimverb 22/11, fick den 7/1.....  Det tog ett tag alltså, men den låter helt o.k. Så jag är nöjd.
|
| 09 Jan 2013, 12:00 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Mooerpedaler?
Någon som undersökt om de verkligen är true bypass? Jag har inte A/B-at så seriöst men läste någonstans att någon på stod att de inte var äkta true bypass, dvs att man hörde lite påverkan även när den var i byass. Jag har inte märkt något.. men som sagt inte gjort någon djuplodande undersökning..
|
| 18 Jan 2013, 11:08 |
|
 |
|
Steven
Joined: 17 Sep 2005, 18:40 Posts: 1495 Location: Uppsala
|
 Re: Mooerpedaler?
Har precis fått hem en Blues Crab. Hade plats för typ en minipedal på bordet och behöver en low gain overdrive som ersättning för min Timmy som tyvärr inte fick plats. Första intrycket av Bles crabban är att den låter riktigt bra. Skall väl vara en rip-off på Marshall Blues Breaker pedalen men nån sådan har jag aldrig haft så jag kan inte uttala mig om det. Jag har iallafall fått lust att testa fler Mooer-pedaler efter detta men Blues Crabban kanske kommer stanna på bordet.
_________________ Jag sponsrar Ljudbojen!
|
| 19 Jan 2013, 13:22 |
|
 |
|
jazzfromhell
Joined: 20 Apr 2009, 08:46 Posts: 1536 Location: Stockholm
|
 Re: Mooerpedaler?
Steven wrote: Har precis fått hem en Blues Crab. Hade plats för typ en minipedal på bordet och behöver en low gain overdrive som ersättning för min Timmy som tyvärr inte fick plats. Första intrycket av Bles crabban är att den låter riktigt bra. Skall väl vara en rip-off på Marshall Blues Breaker pedalen men nån sådan har jag aldrig haft så jag kan inte uttala mig om det. Jag har iallafall fått lust att testa fler Mooer-pedaler efter detta men Blues Crabban kanske kommer stanna på bordet. Har också Blues Krabban och jag håller helt med, den låter ju kanon!
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 19 Jan 2013, 13:28 |
|
 |
|
eskil
Joined: 30 Dec 2009, 21:27 Posts: 733 Location: Malmö
|
 Re: Mooerpedaler?
Svullo wrote: Någon som undersökt om de verkligen är true bypass? Jag har inte A/B-at så seriöst men läste någonstans att någon på stod att de inte var äkta true bypass, dvs att man hörde lite påverkan även när den var i byass. Jag har inte märkt något.. men som sagt inte gjort någon djuplodande undersökning.. Borde väl gå att testa med en multimeter satt på att pipa vid kortis?
_________________ I övrigt har jag ingen åsikt.
|
| 19 Jan 2013, 14:13 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Mooerpedaler?
Ibland är jag rent av för lat.. trots detta plockade jag fram multimetern.. 0,4 Ohm i bypassläget, det kan väl anses inom felmarginalen. 
|
| 19 Jan 2013, 14:53 |
|
 |
|
markie
Joined: 18 Mar 2010, 20:26 Posts: 33 Location:
|
 Re: Mooerpedaler?
Köpte en Pitch Box och fick den hem till dörren efter drygt 1½ vecka. ca: 320 kr och absolut värt pengarna! Funkar i regel kanonbra till gitarr men den har lite svårt att hänga med när man spelar lågt. Har stämt ner till C# och där funkar det inte riktigt. Till bas verkar den inte funka alls. Provade med en Fender Jazz och då kom de flesta tonerna minst en kvarts ton off vilket inte låter så sweet.
Det låter kanske som ett dåligt betyg men jag hade lätt kunnat betala det dubbla p.g.a så mycket kul man kan ha med den. Kan slänga upp ett litet ljudklipp om folk vill höra hur det låter.
|
| 19 Jan 2013, 22:31 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
 Re: Mooerpedaler?
Även här har en Blues Crab landat på inrådan av jazzfromhell...mycket trevlig spräckpedal, ger lite sjysst kompression dessutom. Den är alltid på hos mig och funkar ypperligt ihop med BD-2.
Tack för tipset!
Matte
_________________ the older I get, the better I was
|
| 20 Jan 2013, 11:56 |
|
 |
|
jazzfromhell
Joined: 20 Apr 2009, 08:46 Posts: 1536 Location: Stockholm
|
 Re: Mooerpedaler?
clapton71 wrote: Även här har en Blues Crab landat på inrådan av jazzfromhell...mycket trevlig spräckpedal, ger lite sjysst kompression dessutom. Den är alltid på hos mig och funkar ypperligt ihop med BD-2.
Tack för tipset!
Matte Kul att du gillar den!
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 20 Jan 2013, 12:27 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Mooerpedaler?
Någon rabatterad inköpskanal som fortfarande fungerar? Nämnda nätbutiker har slut i lager.. 
|
| 20 Jan 2013, 14:28 |
|
 |
|
Mappa
Joined: 03 Nov 2009, 16:10 Posts: 370 Location: Malmö
|
 Re: Mooerpedaler?
BGSoul wrote: Har någon testat Ana Echo? Verkar dock vara slut på nämnda nätbutiker..  Finns på 4-Sound, Sverige 
|
| 22 Jan 2013, 14:53 |
|
 |
|
BGSoul
Joined: 14 Nov 2004, 15:07 Posts: 664 Location: Linköping
|
 Re: Mooerpedaler?
Mappa wrote: BGSoul wrote: Har någon testat Ana Echo? Verkar dock vara slut på nämnda nätbutiker..  Finns på 4-Sound, Sverige  Hittade den på Marcmart för 333 sek  ska mycket till lokalpatriotism för att köpa här för 699 sek 
_________________ - - - - - - - - - - "Do not perform, do participate!"
|
| 22 Jan 2013, 22:11 |
|
 |
|
Mappa
Joined: 03 Nov 2009, 16:10 Posts: 370 Location: Malmö
|
 Re: Mooerpedaler?
Snåla.... 
|
| 22 Jan 2013, 22:20 |
|
 |
|
Skavis
Joined: 10 Aug 2002, 10:34 Posts: 2274 Location: Söderhamn
|
 Re: Mooerpedaler?
Blues Crab hemma och Black Secret på väg 
|
| 30 Jan 2013, 18:21 |
|
|