View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 16:27



Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Mooerpedaler? 
Author Message

Joined: 21 Oct 2010, 19:58
Posts: 467
Location: stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
Hej! Om du inte gillar black secret köper jag den gärna. Igår när jag skulle beställa var den slut på bägge ställena.
Vart beställde du?


30 Jan 2013, 18:39
Profile
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:34
Posts: 2274
Location: Söderhamn
Post Re: Mooerpedaler?
Tubepower wrote:
Hej! Om du inte gillar black secret köper jag den gärna. Igår när jag skulle beställa var den slut på bägge ställena.
Vart beställde du?

Köpte den på Vend. Kolla med honom om han har fler.


30 Jan 2013, 18:44
Profile WWW

Joined: 21 Oct 2010, 19:58
Posts: 467
Location: stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
Aha! Kollar, tack!


30 Jan 2013, 18:52
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Mooerpedaler?
Även jag spekulant på Black Secret.. om någon har över.. :wink:


31 Jan 2013, 11:38
Profile
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:47
Posts: 3126
Location: Stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
Köpte mig precis en Ninety Orange här via Bojen utav Clapton71 och den låter ju riktigt bra än så länge. Brusar egentligen ingenting. Känns rätt transparent (mer att den inte lägger sig som en matta över. Som t ex min Small stone nano gör.)
Spontant ett väldans bra köpt


http://www.youtube.com/watch?v=KUWt1R4unw0

Lite spontant inspelat i repan igår... (Pendlar lite fram och tillbaka mellan rent och phasern)
https://dl.dropbox.com/u/5792346/flum.mp3

Har en Pitch shifter på ingående och det vore ju lite för bra för att vara sant ifall den funkar lika bra... :mrgreen:

_________________
https://www.facebook.com/blacksolsticesthlm
https://www.facebook.com/cobracultband


07 Feb 2013, 14:31
Profile WWW

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1190
Post Re: Mooerpedaler?
Återkom gärna med en recension på pitchshiftern!

_________________
http://digressionassassins.bandcamp.com


14 Feb 2013, 16:26
Profile WWW

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2343
Location: stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
Vad tycker folk om pure boosten? Som soloboost är det ju perfekt att det inte tar mycket plats.


14 Feb 2013, 19:19
Profile

Joined: 29 Jan 2012, 21:50
Posts: 139
Location: Göteborg
Post Re: Mooerpedaler?
Checked out both of those recommended sites, and they are sold out of the Mooer Ensemble King Chorus, along with a lot of other models. I wrote to both of them asking when they expect a new shipment.


09 Mar 2013, 12:10
Profile

Joined: 25 Sep 2011, 20:25
Posts: 233
Location: Småland
Post Re: Mooerpedaler?
Köpte fyra pedaler till priset av tre på wtf för ett tag sen. Har dock sålt alla nu, ångrar mig ibland...

- Ninety Orange - rekommenderas starkt!
- Green Mile - rekommenderas den med!
- Trelicopter - tja, om man kör med tremolo kan jag inte annat än rekommendera, den enda nackdelen är möjligtvis att kontrollen för hastiget var VÄLDIGT känslig i mitt tycke.
- Ultra Drive - rekommendaras ej. Låter inte bra, det är i princip en DS-1:a tror jag?


09 Mar 2013, 12:50
Profile

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1190
Post Re: Mooerpedaler?
Andrew Blakk wrote:
Köpte mig precis en Ninety Orange här via Bojen utav Clapton71 och den låter ju riktigt bra än så länge. Brusar egentligen ingenting. Känns rätt transparent (mer att den inte lägger sig som en matta över. Som t ex min Small stone nano gör.)
Spontant ett väldans bra köpt


http://www.youtube.com/watch?v=KUWt1R4unw0

Lite spontant inspelat i repan igår... (Pendlar lite fram och tillbaka mellan rent och phasern)
https://dl.dropbox.com/u/5792346/flum.mp3

Har en Pitch shifter på ingående och det vore ju lite för bra för att vara sant ifall den funkar lika bra... :mrgreen:


Lite tjat, vad tyckte du om pitchshiftern? Trackar den bra? Låter harmonierna naturliga?

_________________
http://digressionassassins.bandcamp.com


09 Mar 2013, 16:16
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:47
Posts: 3126
Location: Stockholm
Post Re: Mooerpedaler?
Lite roligt så här typ 7 månader senare... Jag har faktiskt fortfarande inte provat den.

Den bara ligger och väntar liksom. På bättre tider antar jag.

:mrgreen:

_________________
https://www.facebook.com/blacksolsticesthlm
https://www.facebook.com/cobracultband


08 Oct 2013, 19:54
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 71 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.