| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Schaffer replica pedal http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=104165 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Korvabengt [ 10 Aug 2015, 20:13 ] |
| Post subject: | Schaffer replica pedal |
En sån här: http://www.guitarplayer.com/effects/101 ... edal/52604 Någon som har en dylik eller har testat? Villig att recensera? mvh/Tomas |
|
| Author: | albert [ 11 Aug 2015, 08:07 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
Äsch, jag som trodde det var Janne Schaffers signaturpedal. L'Arrivee och Peavey in a box! |
|
| Author: | Din_Mentor [ 11 Aug 2015, 08:24 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
Nej men är också nyfiken på den! men för de pengarna väntar jag nog ett tag... |
|
| Author: | JonasSweden1 [ 12 Aug 2015, 10:33 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
Hej! Har en och köpte den mest då jag är kompis med Fil Olivieri, mannen bakom pedalen. Har testat många boostpedaler och denna är i toppskiktet helt klart. Jag har en enkel set-up; Gibson och Telecaster genom Marshall JMP. För klassisk rock n roll är pedalen perfekt. Den ger ett väldigt fint skimmer i mellanregistret. Man får mer av det man redan har, tonen blir mer fyllig och mer punchig. Vidare skulle jag säga att tonen är väldigt organisk, finns inget sterilt över tonen som pedalen tillför. Hälsar Jonas |
|
| Author: | Din_Mentor [ 12 Aug 2015, 10:35 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
JonasSweden1 wrote: Hej! Har en och köpte den mest då jag är kompis med Fil Olivieri, mannen bakom pedalen. Har testat många boostpedaler och denna är i toppskiktet helt klart. Ballt! Men man undrar, finns det ingen liknande pedal som tar en typ 95% av vägen? |
|
| Author: | JonasSweden1 [ 12 Aug 2015, 10:43 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
Din_Mentor wrote: JonasSweden1 wrote: Hej! Har en och köpte den mest då jag är kompis med Fil Olivieri, mannen bakom pedalen. Har testat många boostpedaler och denna är i toppskiktet helt klart. Ballt! Men man undrar, finns det ingen liknande pedal som tar en typ 95% av vägen? Jo, det gör det Skarpa alternativ i mitt tycke är antingen Flynn Amps Rory Gallagher Boost eller Suhr Koko Boost - har båda samma typ av egenskaper som Schaffern Hälsar Jonas |
|
| Author: | Din_Mentor [ 12 Aug 2015, 10:46 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
JonasSweden1 wrote: Suhr Koko Boost Ballt, en sån har jag ju! nu blev man ju lite sugen på att använda den igen... är det clean eller midboost delen du syftar till? |
|
| Author: | JonasSweden1 [ 12 Aug 2015, 10:49 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
Din_Mentor wrote: JonasSweden1 wrote: Suhr Koko Boost Ballt, en sån har jag ju! nu blev man ju lite sugen på att använda den igen... är det clean eller midboost delen du syftar till? Båda faktiskt. Clean fetar ju till kompspelet, aktivera midboosten för leadspel. Tänk "Malcolm" för Clean, och "Angus" för midboosten, typ Kokon är väldigt praktisk och användbar på detta sätt tycker jag. |
|
| Author: | Korvabengt [ 12 Aug 2015, 18:21 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
JonasSweden1 wrote: Hej! Har en och köpte den mest då jag är kompis med Fil Olivieri, mannen bakom pedalen. Har testat många boostpedaler och denna är i toppskiktet helt klart. Jag har en enkel set-up; Gibson och Telecaster genom Marshall JMP. För klassisk rock n roll är pedalen perfekt. Den ger ett väldigt fint skimmer i mellanregistret. Man får mer av det man redan har, tonen blir mer fyllig och mer punchig. Vidare skulle jag säga att tonen är väldigt organisk, finns inget sterilt över tonen som pedalen tillför. Hälsar Jonas Tack Jonas! Inga problem med brus som har diskuterats på andra forum? Av en tillfällighet har jag en kompis som drar till San Diego nästa vecka. Han har fått Fil:s adress och telefonnummer så...... mvh/Tomas |
|
| Author: | Mike Leaf [ 12 Aug 2015, 20:08 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
viewtopic.php?f=4&t=104002 Den är säkert bra den där boostpedalen, men som dom sockrat upp det till 'the holy grail' så blir det såklart lite moteld från surk-karna på forumet. Den dyrare lådan blir ju runt 10k med frakt och moms om du ens hittar någon. |
|
| Author: | JonasSweden1 [ 13 Aug 2015, 20:03 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
Korvabengt wrote: Tack Jonas! Inga problem med brus som har diskuterats på andra forum? Av en tillfällighet har jag en kompis som drar till San Diego nästa vecka. Han har fått Fil:s adress och telefonnummer så...... mvh/Tomas Tjenare Tomas, Kul! Fil är en dynamisk och trevlig kille. Satsa på pedalvarianten, räcker bra. Jag har inte haft problem med något brus i min pedal. Forumtroll..? Hälsar Jonas |
|
| Author: | Korvabengt [ 14 Aug 2015, 15:37 ] |
| Post subject: | Re: Schaffer replica pedal |
Ok! Blir det affär så blir det pedalen. mvh/Tomas |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|