Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Bästa disten för "tung" musik?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=45540
Page 1 of 1

Author:  Drabba [ 12 Sep 2010, 11:25 ]
Post subject:  Bästa disten för "tung" musik?

Vilken är den bästa distpedalen om man spelar hård musik som post hardcore, hardcore och metal? Jag har spelat på en Boss MetalCore, men vill nu ha något annat som är bra när man spellar post hardcore och liknande... Har letat lite på forumet men inte hittat någon diskussion om detta :-)
Tips någon?

Author:  jazzfromhell [ 12 Sep 2010, 12:27 ]
Post subject: 

Emma Pisdiyauwot.
Har ej testat den själv men att döma av YT-klippen så skulle jag gärna göra det.
http://www.youtube.com/watch?v=XscZPYKzXIQ
http://www.youtube.com/watch?v=Yci2iSNK8Yc

Själv kör jag på en Blackstar HT Dual som låter ypperligt. För riktigt cp-tung metal så har jag en Bad Monkey framför och det låter kalas!

Suhr Riot verkar många gilla men jag kom inte överens med den. Mer åt Marshallhållet men lite för honkig och "pedalig" för min smak.

Wampler gör bra grejor också. Kolla tex i deras Triple Wreck.

Author:  Freppezon [ 12 Sep 2010, 14:41 ]
Post subject: 

Drabba wrote:

Vilken är den bästa distpedalen om man spelar hård musik som post hardcore, hardcore och metal? Jag har spelat på en Boss MetalCore, men vill nu ha något annat som är bra när man spellar post hardcore och liknande... Har letat lite på forumet men inte hittat någon diskussion om detta :-)
Tips någon?

Vill förutom ovan nämda pedaler tipsa om:
Fetto Nord (låter moddad Marshall, Soldano-esque).
kanske en moddad Ds-1:a skulle vara ett bra alternativ
förutom Fetto Nord.
Finns också en Tysk tillverkare som precis nyligen
har kommit ut med en pedal vid namn Dominator,
som är gjord för postpunk,hardcore, metal och typ
tyngre drop D-musik.

Author:  omalm [ 12 Sep 2010, 15:48 ]
Post subject: 

Buzz från Melvins kör med Boss OBD-3 Bass Overdrive sedan många år, och jag tycker nog att det låter rätt jävla tungt. Du får ju en helt annan frekvensgång med en sådan, iallafall på chugga-chugga-riffen.

Author:  lillefar [ 12 Sep 2010, 23:18 ]
Post subject: 

Boss DS-1 med Keeley modd väldigt användbar och mitt hetaste tips särskilt med en booster som trycker på lite lagom
Biyang metal End grym dist och mångsidig
AMT Fatal Tube enormt mycket gain i 3 steg

Som vanligt testa om möjligt då det kan låta rätt olika mellan liveriggen och plinket på affären.


"Det är aldrig försent att ge upp"

Author:  Ulfern [ 13 Sep 2010, 09:11 ]
Post subject: 

Jag har testat ett gäng s.k metal-distar.

Blackstar Dist+ kan jag rekomendera, den är grym. Kräver dock en noise suppressor.

Jag använde själv en sådan men tyckte personligen att den komprimerade för mycket så nu kör jag en OCD med allt på max med en booster efter.

Sämsta disten i den här kategorin måste vara T-rex bloody mary.

Author:  abergh [ 13 Sep 2010, 09:20 ]
Post subject: 

Köp en Krank Distortus Maximus så kan du skrämmas på riktigt:
Image

Jag har en Krank-stärk och den går att ratta in j-vligt distat och fett om man vill [^]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

Author:  Izzy [ 13 Sep 2010, 10:20 ]
Post subject: 

MiAudio Tube Zone.
Oerhört komplex mustig dist.
Kör den gärna på lite högre spänning, 12-15v.
http://www.youtube.com/watch?v=0sawTABjfz8
/Gunnar

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/