| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Ampere http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=46873 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Glufse12 [ 10 Oct 2010, 13:15 ] |
| Post subject: | Ampere |
Hur många pedaler skulle jag kunna driva med min adapter på 650 mA? På musikbörsen här i stan sa dom att jag skulle klara på sin höjd 6 pedaler. Men kan det stämma med tanke på att en boss DS-1 drar bara 4,(enligt bossarea.com) ? Vad är verkligheten? har börsen rätt eller jättefel? Väldigt tacksam för svar! |
|
| Author: | zeta55 [ 10 Oct 2010, 13:27 ] |
| Post subject: | |
De har väl både rätt och fel. Det blir ju beroende på vad trampor du ska mata med din adapter. De flesta digitala effekter gillar Ampere, där kan en pedal gärna vilja ha ett par hundra mA. Medans som du själv skriver om DS-1:an bara vill ha några få mA. Så allt blir ju beroende på vad du vill mata med din adapter. Kolla in på stinkfoots sida om du hittar hur mycket dina pedaler drar. http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/power/list.htm /Krister Min hemsida: [url="http://www.zeta-sound.se/"] [/url]
|
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|