Jag fick fatt i en Ibanez Sonic Distortion (sd-9) från tidigt 80-tal här på bojen nyligen. Jag har haft två tidigare (några år sedan nu) och har för mig att de jag tidigare haft hade mer gain...Jag öppnade pedalen och såg att det sitter ett motstånd (kan återkomma med ohm-tal) på den sida av krestkortet som vetter mot golvet...Skall det verkligen göra det och i så fall vilket värde har rätt motstånd? Någon som har en sd-9 och har lust att kolla? Bild vore grymt. Jag kan lägga in en bild på min ikväll.
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum