Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

ibanez st-9
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=48520
Page 1 of 1

Author:  magdan [ 12 Nov 2010, 00:09 ]
Post subject:  ibanez st-9

har en trasig st-9 som jag hittade i "boxlådan"
hade trampat sönder levelpotten som jag tyvärr inte har kvar.
någon som vet vilken det ska vara? kan jag slänga in en 500kpott?

Author:  Matt Helm [ 12 Nov 2010, 00:16 ]
Post subject: 

Vet inte vilken pot det ska vara, men om du vill sälja pedalen är jag intresserad.

Author:  spufuz [ 12 Nov 2010, 00:22 ]
Post subject: 

Om det verkligen är en ST-9 dvs en super tube screamer så skall level-poten vara 100K LOG.

Author:  magdan [ 12 Nov 2010, 00:40 ]
Post subject: 

ok tack, en 100k ska jag leta fram och testa.
ja det är en ST-9 super tube screamer den med 4 pottar ,
drive, level, midboost och tone. lite "rare" tror jag.

Author:  Matt Helm [ 12 Nov 2010, 01:10 ]
Post subject: 

Mer än lite rare. Ska du sälja?

Author:  spufuz [ 12 Nov 2010, 02:10 ]
Post subject: 

Från den här sidan:
http://www.dirk-hendrik.com/ibanez.html ... mer%20ST-9

<i>"One of my prides since this unit is so extremely hard to find. While seeing one go on Ebay for some 220 Euro's I picked this fella up as a bargain at a local music store.The basic design is in fact a tubescreamer with an added "bite" control and a changed cutoff frequency for the "tone" as found on the normal TS.""]

Ser ut som att den kan vara värd ett par tusenlappar om du får den att funka! [:0]

Author:  magdan [ 12 Nov 2010, 09:41 ]
Post subject: 

hoppsan, trevlig sida (http://www.dirk-hendrik.com/ibanez.html ... mer%20ST-9)
Har för mig att jag köpte den på börsen för runt 500kr på 80-talet
en sån måste jag testa tänkte jag nog.
får nog lägga ner lite tid på boxen så att den funkar.
inte till salu för tillfälligt

Author:  Matt Helm [ 12 Nov 2010, 17:45 ]
Post subject: 

Om du får den att funka får du tre tusenlappar av mig, givet att den inte är alldeles demolerad i övrigt. Fundera på saken!

Author:  magdan [ 13 Nov 2010, 17:38 ]
Post subject: 

jag tror nog att den går att få ordning på, ska bara leta upp
en pott, sen kanske det blir försäljning

Author:  we_made_wor_history [ 23 Nov 2010, 17:38 ]
Post subject: 

hur mycket är en SM-9 i hyfsat skick värd?
gillar iofs min men funderar på att sälja.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"

Author:  Matt Helm [ 26 Nov 2010, 09:08 ]
Post subject: 

2-2.5kkr [:D]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/