| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| ibanez st-9 http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=48520 |
Page 1 of 1 |
| Author: | magdan [ 12 Nov 2010, 00:09 ] |
| Post subject: | ibanez st-9 |
har en trasig st-9 som jag hittade i "boxlådan" hade trampat sönder levelpotten som jag tyvärr inte har kvar. någon som vet vilken det ska vara? kan jag slänga in en 500kpott? |
|
| Author: | Matt Helm [ 12 Nov 2010, 00:16 ] |
| Post subject: | |
Vet inte vilken pot det ska vara, men om du vill sälja pedalen är jag intresserad. |
|
| Author: | spufuz [ 12 Nov 2010, 00:22 ] |
| Post subject: | |
Om det verkligen är en ST-9 dvs en super tube screamer så skall level-poten vara 100K LOG. |
|
| Author: | magdan [ 12 Nov 2010, 00:40 ] |
| Post subject: | |
ok tack, en 100k ska jag leta fram och testa. ja det är en ST-9 super tube screamer den med 4 pottar , drive, level, midboost och tone. lite "rare" tror jag. |
|
| Author: | Matt Helm [ 12 Nov 2010, 01:10 ] |
| Post subject: | |
Mer än lite rare. Ska du sälja? |
|
| Author: | spufuz [ 12 Nov 2010, 02:10 ] |
| Post subject: | |
Från den här sidan: http://www.dirk-hendrik.com/ibanez.html ... mer%20ST-9 <i>"One of my prides since this unit is so extremely hard to find. While seeing one go on Ebay for some 220 Euro's I picked this fella up as a bargain at a local music store.The basic design is in fact a tubescreamer with an added "bite" control and a changed cutoff frequency for the "tone" as found on the normal TS.""] Ser ut som att den kan vara värd ett par tusenlappar om du får den att funka! [:0] |
|
| Author: | magdan [ 12 Nov 2010, 09:41 ] |
| Post subject: | |
hoppsan, trevlig sida (http://www.dirk-hendrik.com/ibanez.html ... mer%20ST-9) Har för mig att jag köpte den på börsen för runt 500kr på 80-talet en sån måste jag testa tänkte jag nog. får nog lägga ner lite tid på boxen så att den funkar. inte till salu för tillfälligt |
|
| Author: | Matt Helm [ 12 Nov 2010, 17:45 ] |
| Post subject: | |
Om du får den att funka får du tre tusenlappar av mig, givet att den inte är alldeles demolerad i övrigt. Fundera på saken! |
|
| Author: | magdan [ 13 Nov 2010, 17:38 ] |
| Post subject: | |
jag tror nog att den går att få ordning på, ska bara leta upp en pott, sen kanske det blir försäljning |
|
| Author: | we_made_wor_history [ 23 Nov 2010, 17:38 ] |
| Post subject: | |
hur mycket är en SM-9 i hyfsat skick värd? gillar iofs min men funderar på att sälja. "maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate" |
|
| Author: | Matt Helm [ 26 Nov 2010, 09:08 ] |
| Post subject: | |
2-2.5kkr [:D] |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|