Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Fulltone Fulldrive - olika versioner?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=48734
Page 1 of 1

Author:  Shoegazers Anonymous [ 16 Nov 2010, 17:19 ]
Post subject:  Fulltone Fulldrive - olika versioner?

Ni som har eller vet hur det funkar kanske kan svara på detta:

Vilken av modellerna låter mest som en TS eller OD-1? Dvs har mest midrange-puckel, för det var väl från början en TS-klon om jag fattat saken rätt?

<font color="red"><i>nedan har jag fått svar på"]</font id="red">
Funkar boost-funktionen ensam som volymhöjare om man bara stampar på den switchen eller funkar den endast när pedalen är påslagen i drive?

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Author:  monk [ 16 Nov 2010, 17:23 ]
Post subject: 

Bara när OD delen är påslagen. En miss.

Author:  Shoegazers Anonymous [ 16 Nov 2010, 17:27 ]
Post subject: 

monk wrote:

Bara när OD delen är påslagen. En miss.


Ja verkligen, jag förutsatte att den skulle funka utan att od:n skulle vara på men tänkte att det är bäst att kolla.

Tack för info.

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Author:  Tom-Andrew [ 17 Nov 2010, 12:04 ]
Post subject: 

Med tanke på var i kretsen boostfunktionen sitter så kan det bara funka så... [;)]
Det är knappast en miss, eftersom boosten inte kan vara fristående med den kopplingen.

/Tom-Andrew
<hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">

Author:  monk [ 17 Nov 2010, 12:55 ]
Post subject: 

Det förstår jag också, men det hade varit trevligare med en separat boost, som de flesta andra tillverkare har.

Author:  frans [ 17 Nov 2010, 12:59 ]
Post subject: 

man kanske också ska säga att boosten ligger innan od vilket gör den ganska mycket mindre användbar enligt mitt sätt att se det. surt på en annars svinbra pedal.

hette valvetronix tidigare...

Author:  Goran [ 17 Nov 2010, 14:39 ]
Post subject: 

Fulltone har löst detta på GT-500, där är boosten separat och man kan välja om boost/od ska komma före eller efter disten.

Author:  Rambler [ 18 Nov 2010, 12:30 ]
Post subject: 

Tycker personligen att boosten ligger precis där jag vill ha den. En extra "gainknuff" för mera "häng" under solon. Enda pedalen som alltid stannar på mitt pedalbord.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/