|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
Vox Ice 9 - någon som testat?
| Author |
Message |
|
Shoegazers Anonymous
Joined: 16 Mar 2008, 16:06 Posts: 2957 Location: Knivsöder!
|
 Vox Ice 9 - någon som testat?
Testade idag lite snabbt i en butik. Lät väldigt fett och bra. Svårt att säga mer än så med den korta provtiden. Någon annan som har den eller som har testat den?
Har ju ett hyggligt pris. Sånt kan göra mig misstänksam. Jävligt dumt, men den kan ju även vara hur prisvärd som helst oxå.
"One chord is fine. Two chords are pushing it. Three chords and you´re into jazz - Lou Reed"
|
| 16 Nov 2010, 21:04 |
|
 |
|
snutstrut
|
Jag tror det faktum att det är en engelsk pedal som gör den lite billigare än många andra amerikanska. I USA är den inte så jättebillig jämfört med andra pedaler. Jag tycker den låter bra, men lite för "stickig" i tonen för min smak. Men det är en bra, välbyggd pedal! Den kan absolut inte avfärdas som en budgetpryl. Satriani kör ju med den regelbundet!
|
| 16 Nov 2010, 21:12 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Defenitivt bättre än förra försöket med Satchurator men precis som snutstrut beskriver så tyckte jag att den var lite vass på toppen och skruva hjälpte inte. Alltid svårt att ge en bra bedömning när man bara testat i musikaffär!
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 17 Nov 2010, 00:52 |
|
 |
|
Shoegazers Anonymous
Joined: 16 Mar 2008, 16:06 Posts: 2957 Location: Knivsöder!
|
Har testat den lite till idag, i lurar. Jag tycker att den låter bra och blir lite sugen. Det jag vill ha är en overdrive som är som en Boss OD-1 i förstaläget och som en SD-2 i ledläge i läge två. Det känns som om den här kommer rätt nära, men det är ju så jävla svårt att avgöra när man inte har sina grejer att testa på och jämföra med.
"One chord is fine. Two chords are pushing it. Three chords and you´re into jazz - Lou Reed"
|
| 17 Nov 2010, 16:07 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Testa i lurar är kanske inte livsfarligt men brukar inte ge en rättvisande bild. Ta den på öppet köp och ta hem och testa den vetja!
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 17 Nov 2010, 18:06 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|