View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 22:03



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Boss GE7 Sniper mod? 
Author Message

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post Boss GE7 Sniper mod?
Tjena!¨

Någon som har moddat en GE7:a? Jag hade en förut som jag av bort för den brusade så in i bomben, men nu är jag i behov av en och kom över en billigt så jag tänkte mig att den kunde moddas enligt webbens alla konster för att få den tyst. Det man stöter på är Sniper mod eller liknande. Har någon här gjort den eller testat en sådan?
Borde man inte kunna plocka ihop delarna här hemma istället för att beställa ett kitt från andra sidan pölen?


21 Nov 2010, 02:04
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Apr 2008, 12:57
Posts: 85
Location:
Post 
Jo, jag har gjort sniper mod och det är ju komponentval som är grejen.

Tror jag utgick från vad som sades tex här:
http://freestompboxes.org/viewtopic.php?f=11&t=723

Tog vad som fanns i gömmorna och det blev kanon... kondingar var bl.a. Wima mkt/mks


21 Nov 2010, 15:09
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 22 Apr 2005, 21:53
Posts: 411
Location:
Post 
Jag har också gjort den.

Jag använde Panasonic-kondingar som någon i tråden rekommenderade.
Jag är mycket nöjd. Nu funkar den som en EQ skall.

Jag fick beställa både från Banzai och Musikding för att få ihop allt så det blev lite mycket faktkostnad.

/M


21 Nov 2010, 21:36
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post 
Byt opamparna mot lågbusiga med samma pinfiguration. Det är detta som minskar bruset och inga kondingbyt.....


22 Nov 2010, 22:27
Profile

Joined: 22 Apr 2005, 21:53
Posts: 411
Location:
Post 
Bara för att förtydliga:

Jag bytte naturligtvis OP:arna
RC4559P resp OPA2134 vill jag minnas att det blev.

Den enda effekten jag märkte var att den blev mycket mindre brusig vid extrema sättningar (två reglar intill varandra mycket på mycket olika nivå).

Kondingar är ju alltid skojigt att byta. Om inte annat var de mycket snyggare, såg ut som röda karameller. Och så känns det ju tillfredställande att göra alla rekommenderade förbättringar när man ändå är inne och river i grejorna. Det var ju inte fråga om några dyra voodoo-grejer precis.


23 Nov 2010, 14:44
Profile ICQ WWW

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post 
ok!

tack för era inlägg!

Får se om det blir av när vintermörkret lagt sig ordentligt.
/V


23 Nov 2010, 23:27
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.