 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Vibrolux
Joined: 19 Apr 2006, 17:22 Posts: 1092 Location: Göteborg
|
 Boss GE7 Sniper mod?
Tjena!¨
Någon som har moddat en GE7:a? Jag hade en förut som jag av bort för den brusade så in i bomben, men nu är jag i behov av en och kom över en billigt så jag tänkte mig att den kunde moddas enligt webbens alla konster för att få den tyst. Det man stöter på är Sniper mod eller liknande. Har någon här gjort den eller testat en sådan? Borde man inte kunna plocka ihop delarna här hemma istället för att beställa ett kitt från andra sidan pölen?
|
| 21 Nov 2010, 02:04 |
|
 |
|
Robbanl100
Joined: 12 Apr 2008, 12:57 Posts: 85 Location:
|
Jo, jag har gjort sniper mod och det är ju komponentval som är grejen. Tror jag utgick från vad som sades tex här: http://freestompboxes.org/viewtopic.php?f=11&t=723Tog vad som fanns i gömmorna och det blev kanon... kondingar var bl.a. Wima mkt/mks
|
| 21 Nov 2010, 15:09 |
|
 |
|
bongus
Joined: 22 Apr 2005, 21:53 Posts: 411 Location:
|
Jag har också gjort den.
Jag använde Panasonic-kondingar som någon i tråden rekommenderade. Jag är mycket nöjd. Nu funkar den som en EQ skall.
Jag fick beställa både från Banzai och Musikding för att få ihop allt så det blev lite mycket faktkostnad.
/M
|
| 21 Nov 2010, 21:36 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
Byt opamparna mot lågbusiga med samma pinfiguration. Det är detta som minskar bruset och inga kondingbyt.....
|
| 22 Nov 2010, 22:27 |
|
 |
|
bongus
Joined: 22 Apr 2005, 21:53 Posts: 411 Location:
|
Bara för att förtydliga:
Jag bytte naturligtvis OP:arna RC4559P resp OPA2134 vill jag minnas att det blev.
Den enda effekten jag märkte var att den blev mycket mindre brusig vid extrema sättningar (två reglar intill varandra mycket på mycket olika nivå).
Kondingar är ju alltid skojigt att byta. Om inte annat var de mycket snyggare, såg ut som röda karameller. Och så känns det ju tillfredställande att göra alla rekommenderade förbättringar när man ändå är inne och river i grejorna. Det var ju inte fråga om några dyra voodoo-grejer precis.
|
| 23 Nov 2010, 14:44 |
|
 |
|
Vibrolux
Joined: 19 Apr 2006, 17:22 Posts: 1092 Location: Göteborg
|
ok!
tack för era inlägg!
Får se om det blir av när vintermörkret lagt sig ordentligt. /V
|
| 23 Nov 2010, 23:27 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|