| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Preamp pedaler http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=48924 |
Page 1 of 1 |
| Author: | zeta55 [ 21 Nov 2010, 00:04 ] |
| Post subject: | Preamp pedaler |
Har funderat lite på detta. Vad gör en pedal till en preamppedal. Tycker det är intressant att höra vad ni tycker då man stöter på uttrycket lite nu och då. För mig är en preamppedal någon form av cleanboost i ett pedalformat med en tonestack av någon form. Vad är en preamppedal för er? Något helt annat? /Krister Min hemsida: [url="http://www.zeta-sound.se/"] [/url]
|
|
| Author: | FenderBender [ 21 Nov 2010, 00:14 ] |
| Post subject: | |
Hej Krister, Någon form av högtalarsimulering gör pedalen till en preamp, utöver andra saker. [:)] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
|
| Author: | lillefar [ 21 Nov 2010, 00:49 ] |
| Post subject: | |
En preamp är något som förstärker signalen du får från en ljudkälla. "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | crybaby [ 21 Nov 2010, 21:05 ] |
| Post subject: | |
En preamp skall in i en poweramp. Linjenivå. En pedal skall in i en preamp. Mikrofonnivå. Rätta mig om jag har fel. [:)] Man kan leka med att sätta en pedal in i en poweramp. Kan funka bra för vardagsrums-ljudnivå. Men det är inte rätt. [;)] Ät gul snö, det kan vara bärs ! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|