View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 08:21



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Europeiska pedaltillverkare 
Author Message

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2150
Location:
Post Europeiska pedaltillverkare
Igår läste jag på en sajt där man tipsade om en Z.Cat Pedals. De ska tydligen hålla till någonstans i östeuropa. Spanade in deras hemsida och kunde konstatera att de lånat friskt från bla Electro Harmonix. På klippen lät pedalerna väldigt intressanta. Priset avskräckte inte alls heller.
"MadebyMike" är en brittisk pedaltillverkare som gör rätt schyssta grejer till väldigt bra priser.
Någon som kan tipsa om andra bra europeiska pedaltillverkare?


22 Nov 2010, 01:18
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Nov 2009, 22:07
Posts: 876
Location: Boden
Post 
Grekiska kvalitetspedaler:
http://www.jampedals.com/

Engelska dito:
http://stompboxes.co.uk/

...och självklart:
http://www.mpamp.com/pedal/index.html

http://www.olainsulander.com/se/ohiam.htm



Image


22 Nov 2010, 07:55
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Det självklara:
Moody Sounds, inte bara byggsatser utan handbyggda innovativa egna konstruktioner som internationellt väckt en hel del uppståndelse, titta här t ex:
http://analogwarcry.blogspot.com/2010/0 ... ed-to.html


22 Nov 2010, 07:56
Profile

Joined: 09 Jan 2008, 11:55
Posts: 1707
Location: Vadstena
Post 
Köpte en pedal, en pitchshifter, från Z Cat.
Vladi, som gör pedalerna i Riga, är mycket snabb
och svarar gärna på mail = god service.
Billig som sagt.

Image Glenn


22 Nov 2010, 14:49
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Sverige är ju en del av Europa så varför inte en Himmelstrutz!

"Det är aldrig försent att ge upp"


22 Nov 2010, 16:13
Profile WWW

Joined: 27 Aug 2008, 08:52
Posts: 227
Location: Mariehamn
Post 
Tjena

Jag shoppade en Okko Diablo från tyskland.
Mycket stabil och välbyggd, sjysst service.

http://www.stompbox.de/

Mvh

Jocke


22 Nov 2010, 16:30
Profile

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
Tja Mad Professor i Finland såklart, högt rankade!

http://www.mpamp.com/pedal/index.html

T-rex är ju danskt, även om det inte är lika skoj haha.

http://t-rex-effects.com/

/ Calle


22 Nov 2010, 16:58
Profile WWW

Joined: 19 Dec 2008, 13:01
Posts: 1367
Location:
Post 
Coopersonic från England. Är väl inte så dyra heller. Speciellt inte nu när pundets värde gentemot kronan är lite lägre än det varit sista åren.

http://www.coopersonic.com/


22 Nov 2010, 18:55
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 31 Dec 2007, 15:28
Posts: 2251
Location:
Post 
Polen: Exar pedals. Otroligt hög byggkvalité, jag har två av deras Auto-wha och de är mycket bra.
http://www.exarelectronix.com/

"The Tone is in your pants"

http://kuhnamps.com


08 Dec 2010, 21:11
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.