View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 18:52



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Klent wah-svep 
Author Message

Joined: 27 Nov 2010, 20:05
Posts: 99
Location:
Post Klent wah-svep
Hej. Ny här!

Jag köpte just en ny wah pedal - en gammal dearmond weeper från 70-talet. Svepet är rättså klent, så jag undrar om det hade hjälpt att byta poten. Pedalen fungerar bra annars - inga sprakande missljud eller så som det kan vara med slitna potar, men jag tänker att potar kanske blir sämre med åren ändå.

Eller vad kan det annars bero på?


27 Nov 2010, 20:15
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Potar blir inte sämre med åren, som vi män [:D] men jag gissar att det är en i grunden wah med lite sämre svep inbyggt så att säga.
Poter slits i wah wah men då blir det sprak.


27 Nov 2010, 21:02
Profile

Joined: 27 Nov 2010, 20:05
Posts: 99
Location:
Post 
[:D]

Jag tänkte först att det var något fel på pedalen, men den ska nog vara så, som du säger.

Om man sätter i en annan pot då? Den som sitter i är på 100k - hur skulle en pot på 500k påverka ljudet? I en gitarr så betyder väl en pot med mer "k" för det mesta bredare ton-register, vill jag minnas.


28 Nov 2010, 20:28
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.