View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 18:52



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Skillnad mellan Womanizer-Demonizer? 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Skillnad mellan Womanizer-Demonizer?
Som rubriken säger: Vilka är skillnaderna i ljud mellan Womanizern och Demonizern? Till rock/hårdrock (typ 70-tal) och blues, vilken av dem kan vara mest fördelaktig? Tacksam för hjälp här Boys... [:I]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">


29 Nov 2010, 20:17
Profile ICQ WWW
Post 
Demonizern= låter inget vidare! låter som en "light" Mesa.
Womanizern= låter ganska kul, ungefär som en hottad Marshall 800.

Omdömena är grundade på år 2005 då jag provade ägde/provade
Womanizern sålde den efter 2 veckor.

Jag vet inte om dom har uppdaterat sina kretskortslösning/algoritmer,
då kanske jag skulle ge ett nytt omdöme.

Förutom att Womanizern låter ganska kul,
fungerar den klockrent ihop med pedaler,
ju dyrare pedaler=desto bättre ljud förstås!
[:p]


29 Nov 2010, 20:27
Post 
FenderBender wrote:

Som rubriken säger: Vilka är skillnaderna i ljud mellan Womanizern och Demonizern? Till rock/hårdrock (typ 70-tal) och blues, vilken av dem kan vara mest fördelaktig? Tacksam för hjälp här Boys... [:I]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

Kontentan av mina tidigare tips är:

-Köp den inte, du kommer bli 200% nöjdare med en hederlig rörförstärkare,och nej det duger inte som ursäkt att du bara ska ha den
som "övningsförstärkare" hemma.
[:D]


29 Nov 2010, 20:59

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Håller med Freppezon att Womanizern låter trevligare men skulle inte rekommendera någon av dessa. Freppezon du brukar ju lobba för Wampler Crancked AC och där håller jag med för det är en grym pedal med brett register och massor av dynamik utom för den hårdaste av rockgengren men den klarar 70-tal galant. 80-tal då är Galne professorn Mighty Red ett säkert kort och där stannar tipsrundan denna gång [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"


29 Nov 2010, 21:32
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Ojdå, det var värst. Womanizer/Demonicer som man hört så mycket positivt om... [:0] Hade tänkt köra den som preamp i replokalen samt´lite som dist/OD. Men det kanske inte var så bra idé då? [:o)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">


29 Nov 2010, 22:11
Profile ICQ WWW
Post 
FenderBender wrote:

Ojdå, det var värst. Womanizer/Demonicer som man hört så mycket positivt om... [:0] Hade tänkt köra den som preamp i replokalen samt´lite som dist/OD. Men det kanske inte var så bra idé då? [:o)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

Hört från vem?[;)]

Tillverkarna själva har nu förmodligen insett
att dom aldrig kommer få något vettigt ljud ur dom (Womanizer,Demonizer,etc)
och ska i fortsättningen koncentrera sig på deras
mera "back to basics" sortiment (strymon).

-Allt står att läsa på deras hemsida!

Det du har hört (positiva ordalag)
är förmodligen någon som har lajat i butiken i 10 minuter innan
lunchen på Mc Donalds!
[;)]
Dom är inte så dåliga som det påstås, men det är ju inte alltid ljudet
utan upplevelsen som saknas, det låter ungefär som ett mellanting av
Pod och Axe-Fx, och OM dom fick tummen ur skulle det säkert bli en toppen-produkt till slut.


30 Nov 2010, 08:55
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Men "hörrjebåner", jag har även pratat med etablerade och mer eller mindre professionella gitarrister som öser beröm över framförallt Wominizern, som tydligen simulerar ett 1x12 kabinett (Demonizerna simulerar väl 4x12 om jag inte missminner mig). Det enda jag hört som kritik har varit känsliga kontroller och att man lätt "går vilse" i pannkakan när man rattar in dom. Nåt positivt måste det väl ändå finnas att säga? [;)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">


30 Nov 2010, 16:53
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
FenderBender wrote:

Men "hörrjebåner", jag har även pratat med etablerade och mer eller mindre professionella gitarrister som öser beröm över framförallt Wominizern, som tydligen simulerar ett 1x12 kabinett (Demonizerna simulerar väl 4x12 om jag inte missminner mig). Det enda jag hört som kritik har varit känsliga kontroller och att man lätt "går vilse" i pannkakan när man rattar in dom. <font color="red">Nåt positivt måste det väl ändå finnas att säga?</font id="red"> [;)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">


Näe [;)][:D]



"Det är aldrig försent att ge upp"


30 Nov 2010, 18:07
Profile WWW
Post 
FenderBender wrote:

Men "hörrjebåner", jag har även pratat med etablerade och mer eller mindre professionella gitarrister som öser beröm över framförallt Wominizern, som tydligen simulerar ett 1x12 kabinett (Demonizerna simulerar väl 4x12 om jag inte missminner mig). Det enda jag hört som kritik har varit känsliga kontroller och att man lätt "går vilse" i pannkakan när man rattar in dom. Nåt positivt måste det väl ändå finnas att säga? [;)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

Den ser ganska cool ut!
...Det är väl typ det enda..!
[:D]


30 Nov 2010, 18:15
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Jag har även hört att högtalarsimuleringen på såväl Womanizer (1x12) som Demonizer (4x12) är av väldigt hög klass. Någon som har åsikter om det? [?]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">


30 Nov 2010, 21:57
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.