| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Skillnad mellan Womanizer-Demonizer? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=49297 |
Page 1 of 1 |
| Author: | FenderBender [ 29 Nov 2010, 20:17 ] |
| Post subject: | Skillnad mellan Womanizer-Demonizer? |
Som rubriken säger: Vilka är skillnaderna i ljud mellan Womanizern och Demonizern? Till rock/hårdrock (typ 70-tal) och blues, vilken av dem kan vara mest fördelaktig? Tacksam för hjälp här Boys... [:I] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
|
| Author: | Freppezon [ 29 Nov 2010, 20:27 ] |
| Post subject: | |
Demonizern= låter inget vidare! låter som en "light" Mesa. Womanizern= låter ganska kul, ungefär som en hottad Marshall 800. Omdömena är grundade på år 2005 då jag provade ägde/provade Womanizern sålde den efter 2 veckor. Jag vet inte om dom har uppdaterat sina kretskortslösning/algoritmer, då kanske jag skulle ge ett nytt omdöme. Förutom att Womanizern låter ganska kul, fungerar den klockrent ihop med pedaler, ju dyrare pedaler=desto bättre ljud förstås! [:p] |
|
| Author: | Freppezon [ 29 Nov 2010, 20:59 ] |
| Post subject: | |
FenderBender wrote: Som rubriken säger: Vilka är skillnaderna i ljud mellan Womanizern och Demonizern? Till rock/hårdrock (typ 70-tal) och blues, vilken av dem kan vara mest fördelaktig? Tacksam för hjälp här Boys... [:I] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">Kontentan av mina tidigare tips är: -Köp den inte, du kommer bli 200% nöjdare med en hederlig rörförstärkare,och nej det duger inte som ursäkt att du bara ska ha den som "övningsförstärkare" hemma. [:D] |
|
| Author: | lillefar [ 29 Nov 2010, 21:32 ] |
| Post subject: | |
Håller med Freppezon att Womanizern låter trevligare men skulle inte rekommendera någon av dessa. Freppezon du brukar ju lobba för Wampler Crancked AC och där håller jag med för det är en grym pedal med brett register och massor av dynamik utom för den hårdaste av rockgengren men den klarar 70-tal galant. 80-tal då är Galne professorn Mighty Red ett säkert kort och där stannar tipsrundan denna gång [:D] "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | FenderBender [ 29 Nov 2010, 22:11 ] |
| Post subject: | |
Ojdå, det var värst. Womanizer/Demonicer som man hört så mycket positivt om... [:0] Hade tänkt köra den som preamp i replokalen samt´lite som dist/OD. Men det kanske inte var så bra idé då? [:o)] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
|
| Author: | Freppezon [ 30 Nov 2010, 08:55 ] |
| Post subject: | |
FenderBender wrote: Ojdå, det var värst. Womanizer/Demonicer som man hört så mycket positivt om... [:0] Hade tänkt köra den som preamp i replokalen samt´lite som dist/OD. Men det kanske inte var så bra idé då? [:o)] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">Hört från vem?[;)] Tillverkarna själva har nu förmodligen insett att dom aldrig kommer få något vettigt ljud ur dom (Womanizer,Demonizer,etc) och ska i fortsättningen koncentrera sig på deras mera "back to basics" sortiment (strymon). -Allt står att läsa på deras hemsida! Det du har hört (positiva ordalag) är förmodligen någon som har lajat i butiken i 10 minuter innan lunchen på Mc Donalds! [;)] Dom är inte så dåliga som det påstås, men det är ju inte alltid ljudet utan upplevelsen som saknas, det låter ungefär som ett mellanting av Pod och Axe-Fx, och OM dom fick tummen ur skulle det säkert bli en toppen-produkt till slut. |
|
| Author: | FenderBender [ 30 Nov 2010, 16:53 ] |
| Post subject: | |
Men "hörrjebåner", jag har även pratat med etablerade och mer eller mindre professionella gitarrister som öser beröm över framförallt Wominizern, som tydligen simulerar ett 1x12 kabinett (Demonizerna simulerar väl 4x12 om jag inte missminner mig). Det enda jag hört som kritik har varit känsliga kontroller och att man lätt "går vilse" i pannkakan när man rattar in dom. Nåt positivt måste det väl ändå finnas att säga? [;)] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
|
| Author: | lillefar [ 30 Nov 2010, 18:07 ] |
| Post subject: | |
FenderBender wrote: Men "hörrjebåner", jag har även pratat med etablerade och mer eller mindre professionella gitarrister som öser beröm över framförallt Wominizern, som tydligen simulerar ett 1x12 kabinett (Demonizerna simulerar väl 4x12 om jag inte missminner mig). Det enda jag hört som kritik har varit känsliga kontroller och att man lätt "går vilse" i pannkakan när man rattar in dom. <font color="red">Nåt positivt måste det väl ändå finnas att säga?</font id="red"> [;)] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">Näe [;)][:D] "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | Freppezon [ 30 Nov 2010, 18:15 ] |
| Post subject: | |
FenderBender wrote: Men "hörrjebåner", jag har även pratat med etablerade och mer eller mindre professionella gitarrister som öser beröm över framförallt Wominizern, som tydligen simulerar ett 1x12 kabinett (Demonizerna simulerar väl 4x12 om jag inte missminner mig). Det enda jag hört som kritik har varit känsliga kontroller och att man lätt "går vilse" i pannkakan när man rattar in dom. Nåt positivt måste det väl ändå finnas att säga? [;)] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">Den ser ganska cool ut! ...Det är väl typ det enda..! [:D] |
|
| Author: | FenderBender [ 30 Nov 2010, 21:57 ] |
| Post subject: | |
Jag har även hört att högtalarsimuleringen på såväl Womanizer (1x12) som Demonizer (4x12) är av väldigt hög klass. Någon som har åsikter om det? [?] <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|