Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Analoga BBD-chip slut
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=52594
Page 1 of 1

Author:  Goran [ 03 Feb 2011, 08:20 ]
Post subject:  Analoga BBD-chip slut

Hittade denna tråd på Boss Area forumet om att man slutar tillverka BBD-chips (som finns i analoga delay, chorus mm).

http://www.bossarea.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11821

Samtidigt passar jag på att göra reklam för detta förträffliga forum, om man har minsta intresse av Boss-pedaler är det ett måste.

Author:  zeta55 [ 03 Feb 2011, 09:46 ]
Post subject: 

Sätt inte spiken i kistan, coolaudio har ju tagit fram en del förträffliga kloner på dessa gamla BBD kretsar, man kan ju hoppas att de utökar sortimentet.
Kolla in på http://www.coolaudio.com/products.html och bläddra ner förbi det digitala tjafset.

/Krister

Min hemsida:

[url="http://www.zeta-sound.se/"]Image[/url]

Author:  Robert [ 03 Feb 2011, 23:27 ]
Post subject: 

Att BBD-chippen varit på upprinnelse har det väl varit snack om jättelänge? Finns ju massor av tillverkare som beskriver hur de behövt hitta nya tillverkare för att kunna fortsätta med delaypedaler. Känns mer som ett säljknep än något annat.
Men vad vet jag.

Author:  Före detta Gibson [ 05 Feb 2011, 19:02 ]
Post subject: 

Robert wrote:

Att BBD-chippen varit på upprinnelse har det väl varit snack om jättelänge? Finns ju massor av tillverkare som beskriver hur de behövt hitta nya tillverkare för att kunna fortsätta med delaypedaler. Känns mer som ett säljknep än något annat.
Men vad vet jag.


+1[:)]

/Magnus

http://www.tinypedals.com

Author:  Tubis [ 06 Feb 2011, 17:37 ]
Post subject: 

Dags att go digital.....


<i>"If you build it...he will come.""]
<i>"I love the smell of new components in the morning""]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/