View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 11:35



Reply to topic  [ 11 posts ] 
Jekyl & Hyde 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Jekyl & Hyde
Köpte en Jekyl & Hyde (Visual Sound) av JyDa för ett par veckor sedan. Efter lite testkörning och "eldprov" i replokalen måste jag säga att jag är förbluffad över vilken range pedalen har. Den fyllde ut många ljudmässiga luckor hos mig. Prova den gärna om ni har chansen.

Tack JyDa, för en fin affär. Jag är väldigt nöjd. [:)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">


05 Feb 2011, 01:34
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Visual Sound gör kanongrejer överlag, deras 808-version tycker jag slår orginalet iom basregistret behålls utan att soundet försvinner i ljudbilden. Har haft H2O och den har ett kanonchorus och ett bra echo.

Tummen upp för det nya delayet som släpps först i augusti- Bob Veil hafsar inte fram grejerna på marknaden.

http://www.premierguitar.com/Video/20110202/1312/NAMM_11_Visual_Sound_Dual_Tap_Delay_Demo.aspx

Matte

mslcases@gmail.com


05 Feb 2011, 06:42
Profile
User avatar

Joined: 10 Jan 2004, 12:09
Posts: 1927
Location: Stockholm
Post 
Roligt att du är nöjd. [:)] Håller med om att den är riktigt bra och täcker ett rätt stort territorium. Gillar bass-boosten på OD-sidan.


05 Feb 2011, 10:17
Profile

Joined: 27 Aug 2008, 08:52
Posts: 227
Location: Mariehamn
Post 
Tjena,

Om du gillar J&H så skall du definitivt även testa Route 66.
ODn skall vara samma i bägge men jämför jag mina så vinner R 66 alla dar i veckan. Även kompressorn är behaglig. Tyvärr så är min slut efter 6 års nötande..funderar allvarligt på att köpa en till.
(jag har dom gamla versionerna) Även H2O är värd att testa

Mvh

Jocke


05 Feb 2011, 11:39
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 16:00
Posts: 1189
Location: Uppsala
Post 
Jag har en Jekyll & Hyde pedal som jag har som backup ifall jag måste spela på lånade prylar eller på min Laney TT20. Jag kör annars på en Krank som låter hur bra som helst i sig självt.

JH:n låter verkligen kanon. Jag använder då "tubescreamerhalvan" för komp och trycker i distdelen för solo med lite mer häng och volym.

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/


05 Feb 2011, 12:39
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Sällar mig till hyllningskören, i och med att de tillverkas i Kina fnyser många åt dem, men va fan, inte är det så svårt tillverka dem att inte Kineserna skulle klara av det....
Byggkvaliteten är tip-topp.


06 Feb 2011, 09:26
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2150
Location:
Post 
Men varför är de så klumpigt byggda?


06 Feb 2011, 10:54
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
snutstrut wrote:

Men varför är de så klumpigt byggda?

För oss som inte äger ett pedalbord kan det ha sina fördelar med en rejäl pedal istället. [;)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">


06 Feb 2011, 11:06
Profile ICQ WWW

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1890
Location: Göteborg
Post 
Goran wrote:

Sällar mig till hyllningskören, i och med att de tillverkas i Kina fnyser många åt dem, men va fan, inte är det så svårt tillverka dem att inte Kineserna skulle klara av det....
Byggkvaliteten är tip-topp.


Nej! ALLA vet att vita människor är mycket bättre på att löda än de där gulingarna!


06 Feb 2011, 16:31
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Jan 2004, 12:09
Posts: 1927
Location: Stockholm
Post 
Robert wrote:

Goran wrote:

Sällar mig till hyllningskören, i och med att de tillverkas i Kina fnyser många åt dem, men va fan, inte är det så svårt tillverka dem att inte Kineserna skulle klara av det....
Byggkvaliteten är tip-topp.


Nej! ALLA vet att vita människor är mycket bättre på att löda än de där gulingarna!

Lägg ner det där snacket. Det är väl för tusan ingen som påstår att det är hudfärgen som gör att folk är tveksamma till kinesiska byggen.

<hr noshade size="1"><i>If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something."]


06 Feb 2011, 16:37
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1890
Location: Göteborg
Post 
Nej, det var därför det var menat som ett SKÄMT.


06 Feb 2011, 16:53
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.