| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Jekyl & Hyde http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=52693 |
Page 1 of 1 |
| Author: | FenderBender [ 05 Feb 2011, 01:34 ] |
| Post subject: | Jekyl & Hyde |
Köpte en Jekyl & Hyde (Visual Sound) av JyDa för ett par veckor sedan. Efter lite testkörning och "eldprov" i replokalen måste jag säga att jag är förbluffad över vilken range pedalen har. Den fyllde ut många ljudmässiga luckor hos mig. Prova den gärna om ni har chansen. Tack JyDa, för en fin affär. Jag är väldigt nöjd. [:)] <font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">
|
|
| Author: | clapton71 [ 05 Feb 2011, 06:42 ] |
| Post subject: | |
Visual Sound gör kanongrejer överlag, deras 808-version tycker jag slår orginalet iom basregistret behålls utan att soundet försvinner i ljudbilden. Har haft H2O och den har ett kanonchorus och ett bra echo. Tummen upp för det nya delayet som släpps först i augusti- Bob Veil hafsar inte fram grejerna på marknaden. http://www.premierguitar.com/Video/20110202/1312/NAMM_11_Visual_Sound_Dual_Tap_Delay_Demo.aspx Matte mslcases@gmail.com |
|
| Author: | Jyda [ 05 Feb 2011, 10:17 ] |
| Post subject: | |
Roligt att du är nöjd. [:)] Håller med om att den är riktigt bra och täcker ett rätt stort territorium. Gillar bass-boosten på OD-sidan. |
|
| Author: | Cajun_Moon [ 05 Feb 2011, 11:39 ] |
| Post subject: | |
Tjena, Om du gillar J&H så skall du definitivt även testa Route 66. ODn skall vara samma i bägge men jämför jag mina så vinner R 66 alla dar i veckan. Även kompressorn är behaglig. Tyvärr så är min slut efter 6 års nötande..funderar allvarligt på att köpa en till. (jag har dom gamla versionerna) Även H2O är värd att testa Mvh Jocke |
|
| Author: | abergh [ 05 Feb 2011, 12:39 ] |
| Post subject: | |
Jag har en Jekyll & Hyde pedal som jag har som backup ifall jag måste spela på lånade prylar eller på min Laney TT20. Jag kör annars på en Krank som låter hur bra som helst i sig självt. JH:n låter verkligen kanon. Jag använder då "tubescreamerhalvan" för komp och trycker i distdelen för solo med lite mer häng och volym. -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobean Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/ |
|
| Author: | Goran [ 06 Feb 2011, 09:26 ] |
| Post subject: | |
Sällar mig till hyllningskören, i och med att de tillverkas i Kina fnyser många åt dem, men va fan, inte är det så svårt tillverka dem att inte Kineserna skulle klara av det.... Byggkvaliteten är tip-topp. |
|
| Author: | snutstrut [ 06 Feb 2011, 10:54 ] |
| Post subject: | |
Men varför är de så klumpigt byggda? |
|
| Author: | FenderBender [ 06 Feb 2011, 11:06 ] |
| Post subject: | |
snutstrut wrote: Men varför är de så klumpigt byggda? För oss som inte äger ett pedalbord kan det ha sina fördelar med en rejäl pedal istället. [;)] <font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">
|
|
| Author: | Robert [ 06 Feb 2011, 16:31 ] |
| Post subject: | |
Goran wrote: Sällar mig till hyllningskören, i och med att de tillverkas i Kina fnyser många åt dem, men va fan, inte är det så svårt tillverka dem att inte Kineserna skulle klara av det.... Byggkvaliteten är tip-topp. Nej! ALLA vet att vita människor är mycket bättre på att löda än de där gulingarna! |
|
| Author: | Jyda [ 06 Feb 2011, 16:37 ] |
| Post subject: | |
Robert wrote: Goran wrote: Sällar mig till hyllningskören, i och med att de tillverkas i Kina fnyser många åt dem, men va fan, inte är det så svårt tillverka dem att inte Kineserna skulle klara av det.... Byggkvaliteten är tip-topp. Nej! ALLA vet att vita människor är mycket bättre på att löda än de där gulingarna! Lägg ner det där snacket. Det är väl för tusan ingen som påstår att det är hudfärgen som gör att folk är tveksamma till kinesiska byggen. <hr noshade size="1"><i>If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something."] |
|
| Author: | Robert [ 06 Feb 2011, 16:53 ] |
| Post subject: | |
Nej, det var därför det var menat som ett SKÄMT. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|