View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 12:46



Reply to topic  [ 12 posts ] 
Förlåt freppezon 
Author Message

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post Förlåt freppezon
En omoddad boss bd-2 är fan det bästa overdriveljud jag haft.
Ska aldrig säga emot dig nånsin.
Trevlig helg på er!


__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !


11 Feb 2011, 21:23
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 10 Jun 2005, 00:29
Posts: 686
Location: Stockholm
Post 
granis wrote:

spindeln wrote:

En omoddad boss bd-2 är fan det bästa overdriveljud jag haft.
Ska aldrig säga emot dig nånsin.
Trevlig helg på er!


__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !



Tror att jag ska spara detta ifall du "nyktrar" till och får för dig att radera inlägget... [;)][:D]


Gör det, Spindeln har väl aldrig tidigare krypit till korset


Image


11 Feb 2011, 22:34
Profile
Post 
Image


12 Feb 2011, 10:17

Joined: 03 Sep 2008, 17:48
Posts: 1238
Location: Y-län
Post 
(Beroende på vad man eftersträvar)
Själv kör jag en Boost innan (lågt ställd), och BD-2 :ans gain lågt ställd,
och level mellan kl 12 - 3.
Den kombinationen tightar till den i mitt tycke något luddiga dist som
kommer efter ca kl 9 på gain.

De va min 5-öring [:)]

/dodde


12 Feb 2011, 13:14
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
spindeln wrote:

En omoddad boss bd-2 är fan det bästa overdriveljud jag haft.
Ska aldrig säga emot dig nånsin.
Trevlig helg på er!


__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !


Det var det jävligaste jag hört [:D]
Är delvis benägen att hålla med.
Trevligt att Freppezon får sitt rykte återupprättat [:)]


12 Feb 2011, 21:26
Profile

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post 
Hade spelning igår.....bd2 var alltid på...sen kryddade jag med en skreddy zero så det lät superbt. Kommer aldrig sälja min bd2

__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !


13 Feb 2011, 10:04
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post 
det hjälper om man har bra stärkare också....jag körde med en hiwatt och en fender pro reverb i stereo. BD2 låter också grymt med voxstärkare

__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !


13 Feb 2011, 12:58
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Sep 2005, 18:40
Posts: 1495
Location: Uppsala
Post 
Fasen BD-2an är som en jävvla gummiboll som kommer studsande tillbaka när man minst anar det. Mitt problem är att jag ägt två stycken och båda har pajjat för mig vilket är lite ovanligt när det gäller Boss-pedaler. Man man kanske skulle skaffa en tredje. Jag gillade verkligen BD-2an, fast jag undrar om jag inte hade en Keeley-moddad och en Monte Allums mod.

http://www.myspace.com/h2band


14 Feb 2011, 13:24
Profile
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 16:06
Posts: 2957
Location: Knivsöder!
Post 
Jag har en som någon italienare har moddat. Köpte den på ebay för ett par år sen. Har allt lull lull som man kan tänka sig. Den låter riktigt bra på low gain. Brummar för mycket om man drar över kl 12, men på låg gain så är den svårslagen. Riktigt mycket stränseparation och skönt spräck.

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image


14 Feb 2011, 13:48
Profile WWW

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post 
gain ska stå på kl 9-10
tone på kl 9
level valfritt

__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !


14 Feb 2011, 20:09
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.