|
piotr770
|
<u>Wahcko Wah</u>
Wahckon är den wah som IMO låtit bäst av hela räckan av demos på Internet av olika wahs, enligt mitt wah-ideal. Därför slog jag till på den.
Jag hade högt ställda förväntningar på den och efter några timmars användning så..kan jag säga att alla förväntningarna har infriats med råge.
Jag körde på JCM 800 50w/combo på LOW-ingång, JV-strata m P90 i stallpos, i övrigt original.
Wahcko/
- 6lägesvridswitch - gain trimmer - LEDlampa - seagulleffekt (valfritt) - ptp (valfritt) - custommålad (valfritt)
6 olika lägen (frekvensområden) och där alla låter enormt bra. Pedalen svarar på ett fantastiskt vis vid fotarbete, mer än vad jag någonsin upplevt med en annan wah.
Vad skiljer de olika lägena åt? Svårt att beskriva..men 1:a läget är det mest diskantiga. 6:e läget det mest basiga och ett helt sanslöst mäktigt wäääooooow. Men ALLA lägen låter fett och bra. Det är som om det vore 6-växlar När man tror att en wah-wah inte kan låta bättre än så här så har man fortf. inte nått halvvägs.
Gaintrimmern styr inputvolymen och det blev en markant skillnad mellan min/max.
Seagulleffekt, en märklig effekt som slås på med en switch, man trampar ned hälen (bakåt)och styr tonen men gitarrens tonkontroll..helskumt. Man får sänka volymen på förstärkarn rejält annars blir det högt.
<b>Sammanfattning</b>
Den slår allt jag använt tidigare i wah wah väg, Crybaby, 535, Roger Mayer moddad crybaby, Supa Wah, Foxx
Den levererar verkligen, ett fett wah-wah sound i alla 6-lägen, vilket gör den mångsidig tillsammans med gaintrimmern, då anpassning kan göras med PU's med låg/hög utsignal.
OBS! Jag körde på LOW på stärkarn, på låg volym och blev totalt golvad av soundet. För att inte tala om hur det lät när ingång HIGH och bandekot pluggades in. [:D]
Seagulleffekten, när ska man använda den? Ingen aning, men det är en kul grej. [:)]
Arbetet på in och utsida är världsklass, förutom en anmärkning (se minus).
Custommålningen (black sparkle)blev hur snygg som helst. Tyvärr har jag ingen kamera just nu som gör den rättvisa.
<b>Minus</b>
- Priset, 320 Euro med frakt är mycket pengar. - Fotplattan måste ha sjunkit ned mot chassit strax efter målning eftersom märken efter gummifötterna (under fotplattan), syns om man tittar noga.
Men en unik Wah-wah är det och jag är mer än nöjd resten av livet [^]
Over and out!
/Petter
|