Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

vad göra med reverbtank?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=53217
Page 1 of 1

Author:  fergusonanders [ 15 Feb 2011, 04:51 ]
Post subject:  vad göra med reverbtank?

jag håller på att plocka delar från en gammal transistormarshall och har nu kommit till reverbtanken som ser mycket stor och fin ut. Skulle inte ha ngt emot en bra reverbpedal och undrar om man kan bygga en sådan på ett smidigt sätt med reverbtanken från förstäraren?

/Anders

Author:  Goran [ 15 Feb 2011, 07:43 ]
Post subject: 

Det går säkerligen, jag byggde en sån på 80-talet, fanns som en byggsats från Sverige. Men minns inte vad den innehöll, men inte mycket delar i alla fall.
Hör på rörforumet om du inte får svar här.

Author:  zeta55 [ 15 Feb 2011, 10:09 ]
Post subject: 

Byggde denna en gång: http://sound.westhost.com/project34.htm riktigt trevlig med den tank jag använde, körde den som fristående reverb i loopen på stärkaren, ljudklipp finns till och med på min hemsida[:)]

Ett annat alternativ är denna: http://www.generalguitargadgets.com/projects/25-reverb/43-stage-center-reverb

/Krister

Min hemsida:

[url="http://www.zeta-sound.se/"]Image[/url]

Author:  fergusonanders [ 16 Feb 2011, 18:47 ]
Post subject: 

ajdå, kikade på schemalänkarna. Trodde det skulle vara enklare än så att få det att fungera, bara sätta en boostpedal framför eller ngt liknande men det är väl bara att ta fram lödkolven och elfakatalogen... Tack för tips.

/Anders

Author:  busse [ 17 Feb 2011, 19:24 ]
Post subject: 

Eller sälj tanken till mig[;)] Är på jakt efter en kort tank.

Author:  fergusonanders [ 18 Feb 2011, 05:00 ]
Post subject: 

Nja, skall jag inte bygga något eget fristående med den så får den nog sitta där den sitter tills jag lagar stärkaren. För lite pengar i dem för att sälja av på bekostnad av marshallen...

/Anders

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/