| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Bygga kanalswitch? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=53455 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Pata [ 19 Feb 2011, 14:39 ] |
| Post subject: | Bygga kanalswitch? |
Hej. Jag har en Peavey Classic 30W och använder en Marshall kanalswitch: ![]() Jag behöver en smidigare switch som passar i pedalbordet och tänkte därför bygga en. Det räcker med en switch för ren/distad kanal. Reverbswitch klarar jag mig utan. Hur bygger jag denna? Jag har en liten smidig alu-box som passar. Men sen? Behöver det vara stereoplugg, eller funkar vanlig gitarrplugg? Kan jag använda en av switcharna från marshallpedalen? Hur skall det kopplas? /patrik "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style." |
|
| Author: | Dava [ 19 Feb 2011, 15:43 ] |
| Post subject: | |
![]() Denna torde funka. Bara att du inte gör effektdelen helt enkelt. Då kan du lägga in en diod också fast det kräver ju visserligen lite ström... --------------------------- - Köpes: Digitech Tsr 24 |
|
| Author: | Dava [ 19 Feb 2011, 15:43 ] |
| Post subject: | |
Sorry, klistrade in fel bild... försöker hitta schemat igen... --------------------------- - Köpes: Digitech Tsr 24 |
|
| Author: | Dava [ 19 Feb 2011, 15:46 ] |
| Post subject: | |
Du kan väl öppna marshallen och kolla? Plocka sedan bara bort effektswitchen och sätt in allt i en ny låda --------------------------- - Köpes: Digitech Tsr 24 |
|
| Author: | Pata [ 19 Feb 2011, 15:48 ] |
| Post subject: | |
Dava wrote: Sorry, klistrade in fel bild... försöker hitta schemat igen... Perfekt. Men du får gärna rita å berätta hur jag skall koppla. Jag är inte så hemma på såna där scheman... /Patrik "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style." |
|
| Author: | Pata [ 19 Feb 2011, 15:51 ] |
| Post subject: | |
Dava wrote: Du kan väl öppna marshallen och kolla? Plocka sedan bara bort effektswitchen och sätt in allt i en ny låda --------------------------- - Köpes: Digitech Tsr 24 Det förstås. Fast jag vill egentligen inte slakta marshallen... "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style." |
|
| Author: | abergh [ 19 Feb 2011, 17:02 ] |
| Post subject: | |
Om du vill slippa bygga så kan ju du köpa en sån här Boss FS-5L: ![]() Den är liten och smidig. Samtidigt får du LED-indikator. 333 kr på Thomann. -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobean Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/ |
|
| Author: | Pata [ 19 Feb 2011, 17:27 ] |
| Post subject: | |
abergh wrote: Om du vill slippa bygga så kan ju du köpa en sån här Boss FS-5L: Den är liten och smidig. Samtidigt får du LED-indikator. 333 kr på Thomann. Näpp. Är envis. Ska bygga själv! [:D] /patrik "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style." |
|
| Author: | Tubis [ 19 Feb 2011, 22:30 ] |
| Post subject: | |
Kör du en monoplugg kommer du låsa reverbet i ett läge vilket jag inte orkar fundera på vilket.... http://www.blueguitar.org/new/schem/peavey/c30schem.gif <i>"If you build it...he will come.""] <i>"I love the smell of new components in the morning""] |
|
| Author: | nilo [ 19 Feb 2011, 22:36 ] |
| Post subject: | |
Det funkar inte att göra med mono, eftersom den yttersta biten endast switchar reverbet. Du behöver alltså en stereoplugg där mittersta biten bryts mot sista biten (inte tip) på pluggen. "III Sides to every story". |
|
| Author: | Pata [ 19 Feb 2011, 23:55 ] |
| Post subject: | |
Äh, jag river isär marshallpedalen ändå och snor delar. Den går ju att återställa senare om det skulle behövas. Tackar för svaren i alla fall. /patrik "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style." |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|