customkraft wrote:
Quote:
<font color="green">Negativt i mitten är standard i modern tid</font id="green"> och jo det är inget bra att ha fel polaritet det kan skada en hel del pedaler som inte har skydd för om man gör den missen.
Brände en polares korg-g3 tror jag det var, den med röda rattar, för att jag tog fel på neg. och poss. pin, det värsta med det var nog lukten å inte så mycket den pedalens död...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... larity.pngKolla noga först!
/Jocke
"Det måste vara tigrar"
ok, tack för hjälpen, den där symbolen finns på chorusen och mxr-effekterna. det ställer till det en del när det gäller phasern dock.
det är en gammal morley phaser "phaser one" heter den, den drivs av 2 9v-batterier så adaptern måste vara en 18v. det finns ingen symbol och kontakten är inte som på en vanlig adapter utan ser ut att vara av 3.5mm-typ (som datorhögtalare). det fanns en etikett på undersidan en gång i tiden men den har försvunnit.
är det nån som vet vilken polaritet man ska ha på den?