View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 12:45



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Mad Professor STONE GREY DISTORTION 
Author Message
Post Mad Professor STONE GREY DISTORTION
WoW!

Den verkar låta grymt (Kolla in tuben, Bobby D klippen).

Supertransienter,fasta och fina.. tu..förlåt bas!

Dessutom sober grå och tråkig Svensk färg!
=)


28 Feb 2011, 10:58
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post 
Låter ju verkligen grymt bra!! [:p]

Si fractum non sit, noli id reficere


28 Feb 2011, 14:02
Profile
Post 
Lemmy wrote:

Låter ju verkligen grymt bra!! [:p]

Si fractum non sit, noli id reficere

Jag som tyckte (tycker) att Fetto Nord låter bra.
Men jag undrar om inte den här låter snäppet vassare
och har bättre (fastare) basåtergivning.

Jag mejlade dessutom Joakim om att få en custom-grå
Fetto-Nord förra året med ashtray-knobs,
han var lite tveksam om att göra en sådan version (bökigt),
och jag förstår honom.
Nu verkar dock Mad Professor komma som en skänk från ovan.
1. Bra Soldano/hotroddat Marshall-ljud,(samma liga som Fetto).
dvs Nuno Bettencourt möter Steve Vai.
2. Snygg sober grå färg=passar utmärkt för gråa svenskar.
3. Priset?
4. Svensk/finsk kombo, kan det bli bättre?
finska gener blandat med svensk uppfinningsrikedom.[:p]

Dom verkar iallafall har fixat till en fast bas,
det är nästan det viktigaste.
Jag tycker mig skönja, på Suhr-riot-pedalen, samt Fetto-Nord
en svampaktigt "lätt fisig" bas onyanserad bas. (men jag kan ha fel).
Nu vet jag dock inte (i ärlighetens) namn om dom pedalerna
är gjorda efter greenbacks (som redan har en något "fisig" odefinierad bas,/eller celestion, och det får jag förmodligen aldrig veta.

Nu väntar vi bara på en shootout i Soldanoligan!
Suhr-Riot,Fetto-Nord,Wampler Plexidriver (kanske inte men vore kul),
samt då Mad Professor Stone Grey.

-Snyggt jobbat Mad Professor!


28 Feb 2011, 14:14
User avatar

Joined: 29 Sep 2003, 10:12
Posts: 1013
Location: Östersund
Post 
Intressant minst sagt. Hoppas det finns möjlighet att A/B-testa denna mot Suhr Riot på mässan! Samt MP HOney mot SHiba Drive


-Richard Lundmark-
http://www.fretdance.com


20 May 2011, 11:37
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
Jag har gjort en kort review av pedalen tidigare (senaste pedalköpet) och ja den smiskar både Riot och Fetto Nord om man frågar mig. Fick en på direkten då de första kom från Finland.

"Det är aldrig försent att ge upp"


20 May 2011, 20:56
Profile WWW
User avatar

Joined: 22 Sep 2004, 23:57
Posts: 1905
Location: Västra Frölunda
Post 
fretdance wrote:

Intressant minst sagt. Hoppas det finns möjlighet att A/B-testa denna mot Suhr Riot på mässan! Samt MP HOney mot SHiba Drive


-Richard Lundmark-
http://www.fretdance.com


Eller kanske en Kar Krash mot en Ethos.
Eller en Wampler Plexidrive mot en Ecstacy.
Eller...
Du vet var. [;)]

<--->

Försvinn ur min åsikt !!!


20 May 2011, 23:39
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post 
Och Wampler jobbar just nu på en pedal baserad på en Soldano SLO....kan bli ett bra pedalår [:D]


21 May 2011, 10:03
Profile
Post 
lillefar wrote:

Jag har gjort en kort review av pedalen tidigare (senaste pedalköpet) och ja den smiskar både Riot och Fetto Nord om man frågar mig. Fick en på direkten då de första kom från Finland.

"Det är aldrig försent att ge upp"

Din glädjedödare!
[;)]


21 May 2011, 19:22
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.