Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Mad Professor STONE GREY DISTORTION
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=53948
Page 1 of 1

Author:  Freppezon [ 28 Feb 2011, 10:58 ]
Post subject:  Mad Professor STONE GREY DISTORTION

WoW!

Den verkar låta grymt (Kolla in tuben, Bobby D klippen).

Supertransienter,fasta och fina.. tu..förlåt bas!

Dessutom sober grå och tråkig Svensk färg!
=)

Author:  Lemmy [ 28 Feb 2011, 14:02 ]
Post subject: 

Låter ju verkligen grymt bra!! [:p]

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  Freppezon [ 28 Feb 2011, 14:14 ]
Post subject: 

Lemmy wrote:

Låter ju verkligen grymt bra!! [:p]

Si fractum non sit, noli id reficere

Jag som tyckte (tycker) att Fetto Nord låter bra.
Men jag undrar om inte den här låter snäppet vassare
och har bättre (fastare) basåtergivning.

Jag mejlade dessutom Joakim om att få en custom-grå
Fetto-Nord förra året med ashtray-knobs,
han var lite tveksam om att göra en sådan version (bökigt),
och jag förstår honom.
Nu verkar dock Mad Professor komma som en skänk från ovan.
1. Bra Soldano/hotroddat Marshall-ljud,(samma liga som Fetto).
dvs Nuno Bettencourt möter Steve Vai.
2. Snygg sober grå färg=passar utmärkt för gråa svenskar.
3. Priset?
4. Svensk/finsk kombo, kan det bli bättre?
finska gener blandat med svensk uppfinningsrikedom.[:p]

Dom verkar iallafall har fixat till en fast bas,
det är nästan det viktigaste.
Jag tycker mig skönja, på Suhr-riot-pedalen, samt Fetto-Nord
en svampaktigt "lätt fisig" bas onyanserad bas. (men jag kan ha fel).
Nu vet jag dock inte (i ärlighetens) namn om dom pedalerna
är gjorda efter greenbacks (som redan har en något "fisig" odefinierad bas,/eller celestion, och det får jag förmodligen aldrig veta.

Nu väntar vi bara på en shootout i Soldanoligan!
Suhr-Riot,Fetto-Nord,Wampler Plexidriver (kanske inte men vore kul),
samt då Mad Professor Stone Grey.

-Snyggt jobbat Mad Professor!

Author:  Richard Lainegard [ 20 May 2011, 11:37 ]
Post subject: 

Intressant minst sagt. Hoppas det finns möjlighet att A/B-testa denna mot Suhr Riot på mässan! Samt MP HOney mot SHiba Drive


-Richard Lundmark-
http://www.fretdance.com

Author:  lillefar [ 20 May 2011, 20:56 ]
Post subject: 

Jag har gjort en kort review av pedalen tidigare (senaste pedalköpet) och ja den smiskar både Riot och Fetto Nord om man frågar mig. Fick en på direkten då de första kom från Finland.

"Det är aldrig försent att ge upp"

Author:  crybaby [ 20 May 2011, 23:39 ]
Post subject: 

fretdance wrote:

Intressant minst sagt. Hoppas det finns möjlighet att A/B-testa denna mot Suhr Riot på mässan! Samt MP HOney mot SHiba Drive


-Richard Lundmark-
http://www.fretdance.com


Eller kanske en Kar Krash mot en Ethos.
Eller en Wampler Plexidrive mot en Ecstacy.
Eller...
Du vet var. [;)]

<--->

Försvinn ur min åsikt !!!

Author:  jazzfromhell [ 21 May 2011, 10:03 ]
Post subject: 

Och Wampler jobbar just nu på en pedal baserad på en Soldano SLO....kan bli ett bra pedalår [:D]

Author:  Freppezon [ 21 May 2011, 19:22 ]
Post subject: 

lillefar wrote:

Jag har gjort en kort review av pedalen tidigare (senaste pedalköpet) och ja den smiskar både Riot och Fetto Nord om man frågar mig. Fick en på direkten då de första kom från Finland.

"Det är aldrig försent att ge upp"

Din glädjedödare!
[;)]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/