Hej Råkade trycka in 19 volt i pedalen och inget ljud efter det någon diod lyser men inget ljud i den
Är det lönt att lämna in den på rep....eller bara att skicka den i tunnan
Kanske någon här kan titta på den för en billig peng ?
Mvh
01 Mar 2011, 01:57
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
Absolut lönt laga, det ska finnas en zener-diod som bränner av när det kommer för hög spänning. Funkar som ett slags säkring. Man byter "bara" ut den mot en ny så ska allt funka. Problemet är ju att hitta zenern....
01 Mar 2011, 07:51
linuxoscam
Joined: 28 Feb 2011, 18:16 Posts: 5 Location:
Hej Tack för svaret byta kan jag ju själv fixa då men var finns den ?
Kan jag ta en bild på kretskortet och någon här peka ut vilken det är ?
det kanske inte går att peka ut den så bara
Mvh
01 Mar 2011, 20:46
abergh
Joined: 28 Feb 2003, 16:00 Posts: 1189 Location: Uppsala
Här har förmodligen en spänningsregulator rykt eftersom ägaren tryckt in 16 volt. Jag vet inte om du har samma problem. Du får öppna och kolla och se om nåt är bränt.
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum