View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 22:00



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Tips på wah, hjälp 
Author Message

Joined: 08 Jan 2010, 14:43
Posts: 63
Location:
Post Tips på wah, hjälp
Hej!

Har en Bad horsie II wah idag o den låter bra. Dock så blir slaget väldigt kort ( iallafall min) iom att den är optiskt styrd (lysdiod och fotomotstånd).

Jag klarar mig inte utan den här funktionen med att den går automatiskt på så fort man trycker på den, vill alltså inte ha en wah som först skall swichas på med fotbrytare.

Någon som vet ifall det finns någon wah som har samma funktion som Morleys fast med potentiometer för kontrollen för att få ett jämnare slag??

Vh Magnus


01 Mar 2011, 11:17
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 Oct 2010, 09:14
Posts: 143
Post 
tja! skriv till Morley. Pedalen är (tydligen) lättmoddad, och jag har fått snabb o bra service från dem.

Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah


01 Mar 2011, 23:53
Profile

Joined: 19 Dec 2008, 23:22
Posts: 1890
Location: Göteborg
Post 
Jag tror inte att svepet är kort pga optiken. Snarare är den voicad så därför att Steve Vai vill ha wah wah på det viset. Den är till för att vara väldigt expressiv för solande med massa dist.
Men har inte Morley andra wahs med den funktionen? Kolla in dem vet jag, om du nu gillar grundkaraktären hos kusen.


02 Mar 2011, 00:52
Profile WWW

Joined: 13 Nov 2002, 13:22
Posts: 1148
Location:
Post 
Ibanez har väll också en wha dom går igång när man börjar trampa. Har inte testat den själv


02 Mar 2011, 00:56
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Oct 2010, 09:14
Posts: 143
Post 
Weeping demon heter den. om jag kände behov av en ny wah skulle jag definitivt prova den. funkar som Morleyn eller så kan man trycka på spaken för att "koppla ur" fjädern, så funkar den som en vanlig wah.

Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah


02 Mar 2011, 08:16
Profile

Joined: 08 Jan 2010, 14:43
Posts: 63
Location:
Post 
Tackar för responsen. Jag gjorde lite efterforskningar själv med och hittade dunlop 95Q. Utan att ha hört den verkar det som en vanlig crybaby med "alla inställningsmöjligheter".
Blir väl vbara att bege sig till lokala handlaren o se om dom har ibanez, dunlop o fler morley inne för test.

Tack för responsen

Vh Magnus


02 Mar 2011, 09:57
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
greigoroth wrote:

Weeping demon heter den. om jag kände behov av en ny wah skulle jag definitivt prova den. funkar som Morleyn eller så kan man trycka på spaken för att "koppla ur" fjädern, så funkar den som en vanlig wah.

Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah

Den är riktigt bra faktiskt och man ska inte döma hunden efter håren [:D]


02 Mar 2011, 11:04
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.