| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| MI Audio Crunch Box Distortion??? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=54198 |
Page 1 of 1 |
| Author: | FenderBender [ 04 Mar 2011, 18:07 ] |
| Post subject: | MI Audio Crunch Box Distortion??? |
Jag har fått ett tips om rubricerade pedalen Crunchbox Distortion från MI Audio. En liten röd rackare som visst ska vara något att ha. [:p] Nån som vet något om denna tingest? [?] ![]() <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2"> |
|
| Author: | snutstrut [ 04 Mar 2011, 18:42 ] |
| Post subject: | |
Det är en bra pedal. Brukar jämföras med bla Zvex Box of rock samt Lovepedal Purple Plexi. Den är väl ganska mycket Marshall JCM800, dvs lite modernare Marshall. Väldigt mångsidig där högstaläget är rätt maxad distortion. Alldeles för mycket för min del, men en bra pedal till ett ganska bra pris. Sålde som smör iallafall för något år sedan. |
|
| Author: | Mrcool [ 04 Mar 2011, 20:05 ] |
| Post subject: | |
Bygg den här är schemat http://www.ultimate-guitar.com/forum/sh ... ?t=1044588 <i><font color="blue"> - vem vet, inte du - vem vet. inte jag "]</font id="blue"> |
|
| Author: | greigoroth [ 04 Mar 2011, 20:57 ] |
| Post subject: | |
Så vitt jag vet så är den en moddad Marshall Guvnor. Jag gillar det jag hört på das internetz. Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah |
|
| Author: | MatsRune [ 12 Mar 2011, 23:00 ] |
| Post subject: | |
Jag har haft en Crunchbox och tyckte den var ganska bra, fast kanske en aning vass och tunn ändå jämfört med de distpedaler jag tycker allra mest om (Himmelstrutz Fetto, Fulltone OCD, MXR Distortion III, T-Rex Dr Swamp, Hermida Mosferatu...) om det är ett klassiskt hårdrocksljud man är ute efter. //MatsRune |
|
| Author: | lillefar [ 13 Mar 2011, 01:44 ] |
| Post subject: | |
Har haft en Crunch Box och det är en av de bästa distar jag lirat på med bra botten och knepet är ju att stacka den med en booster. "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | Freppezon [ 13 Mar 2011, 09:26 ] |
| Post subject: | |
FenderBender wrote: Jag har fått ett tips om rubricerade pedalen Crunchbox Distortion från MI Audio. En liten röd rackare som visst ska vara något att ha. [:p] Nån som vet något om denna tingest? [?] ![]() <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2"> Den låter som en skysst moddad Ds-1:a. Dvs varken bu eller bä. Men som sagts tidigare tenderarar den att låta lite "plinkigt och tunt". Det är iofs bara en uppfattning som jag instämmer i. Det finns bättre OD:s&Distorsion på marknaden. Fetto Nord är en, Mad Professor Stone Grey Distorsion en annan. Men som alltid: -Prova! Den kan fungera i rätt setup! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|