Sålde av hela pedalbordet och skaffade ett Nova System av Lillefar. Nu har det gått en vecka och jag börjar få lite mer kläm på burken...otroligt mångsidig och fantastiska delays, reverb och modulationseffekter som väntat. Har alltid gillat TC:s delays och haft alla delays i nova serien, men inte tyckt att de funkat rent praktiskt. Blev så lätt att man trampade på nån switch som gjorde att man hamnade fel + att de rent estetiskt är rätt fula på ett pedalbord (inte helt oviktigt, tyvärr...[:I]).
Oktaveffekten är skitkul, klart den bästa jag testat (inte så många, men Boss oc-2 spöar den lätt i alla fall). Perfekt till att feta till en line, som att spela unisont med basisten, blir ju snortight!!
Tremolot är också lysande, kompressorn helt ok med tre olika typer, vibraverb och chorus är ok, inte lika bra som bra, analoga pedaler IMO
Disten/od:n gillar jag mycket, har också kört Nova Drive förr, men den fick gå av samma orsaker som delaypedalerna. I NS låter den lika bra, har ingen cleanmix, dock, men väl en boost på max 6db som är mycket användbar. Dist till crunchljud och komp, od:n till lead. Finns mer gain än vad jag behöver och den svarar helt ok på gitarrens volymkontrollen, inte i Mad P-klass, men absolut användbart.
Jag kör den därför före en ren stärk, gör patchar efter låtarna vi spelar, använder favoritfunktionen till reverb (kör ofta ett lågt ställt plate eller room på alla patchar)och bara i pedal mode.
Eftersom det finns så mycket att hitta i maskinen så undrar jag hur ni andra kör Nova System, ni som har en. Vet att Svanangen har kört sin länge, du får gärna chippa in ett par tips!
Matte
mslcases@gmail.com