| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| SHO komponenter? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=54623 |
Page 1 of 1 |
| Author: | adamin [ 11 Mar 2011, 19:10 ] |
| Post subject: | SHO komponenter? |
Jag vill sätta ihop förstärkarkit men vill först lära mig löda ihop enklare saker som pedaler t.ex. Jag har alltid velat ha en boostpedal. En sådan som Zackary Zex säljer för flera tusen. Nu har jag inte pengar tills sådant så då fungerar ett hemmabygge utmärkt för mig. SHO verkar vara ganska basic att börja med. Vet någon vilka komponenter totalt man behöver? Och är de elfa som gäller eller går kjell o company bra att köpa från? http://4.bp.blogspot.com/_y7gcfRKQFgA/T ... 762360.png Denna layout kommer jag köra efter. Jag vet inte vilket schema de är samma som men antar att de är de här http://analogguru.an.ohost.de/193/schem ... ex_SHO.gif |
|
| Author: | snutstrut [ 11 Mar 2011, 21:07 ] |
| Post subject: | |
Här har du en SHO: http://www.musikding.de/product_info.ph ... r-kit.html |
|
| Author: | sluscen [ 12 Mar 2011, 18:07 ] |
| Post subject: | |
snutstrut wrote: Är det samma transistor i dom där tror du? Blev lite intresserad av denna tråd, och på zvexs hemsida står det <i>"...soldered with the critical component, a BS-170 mosfet transistor, placed in a socket for easy user replacement...""] Man funtar på om dom låter lik jävla bra med andra transistorer åxå. liksom... idéer? |
|
| Author: | adamin [ 12 Mar 2011, 19:08 ] |
| Post subject: | |
snutstrut wrote: Sidan är ju på tyska! haha. Jag gissar på att de är ett kit de där men jag vill köra på eget införskaffade komponenter. Så budget som möjligt liksom. |
|
| Author: | Goran [ 13 Mar 2011, 09:27 ] |
| Post subject: | |
http://www.moodysounds.se har vad du behöver. |
|
| Author: | Dava [ 13 Mar 2011, 11:08 ] |
| Post subject: | |
adamin wrote: snutstrut wrote: Sidan är ju på tyska! haha. Jag gissar på att de är ett kit de där men jag vill köra på eget införskaffade komponenter. Så budget som möjligt liksom. Du kan ju köpa varje komponent för sig på musikding också, men det är ju betydligt bekvämare att köpa ett kit. Enda skillnaden är väl att du får med ett kretskort med kittet men utan så måste du skissa ett eget. Om du enbart är ute efter att lära dig löda och bygga så är ett kit utmärkt enligt mig. Från Moodysounds får du färdigborrade lådor och från musikding får du borra själv. Musikding är generellt lite billigare också... Lycka till! --------------------------- - Köpes: Digitech Tsr 24 |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|