| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Kreativa pedaler http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=54784 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Goran [ 15 Mar 2011, 08:09 ] |
| Post subject: | Kreativa pedaler |
Jag har en förkärlek till pedaler som kan vara lite oberäkneliga, som man så att säga kan †|
|
| Author: | greigoroth [ 15 Mar 2011, 10:55 ] |
| Post subject: | |
Electro Faustus. Allt de gör är galet. Och galet billigt. Funkar fuzz factoryn efter en buffer, eller har den det där typiska fuzzface hatet för buffrar? Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah |
|
| Author: | Lurwas [ 15 Mar 2011, 13:35 ] |
| Post subject: | |
greigoroth wrote: Electro Faustus. Allt de gör är galet. Och galet billigt. Funkar fuzz factoryn efter en buffer, eller har den det där typiska fuzzface hatet för buffrar? Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah Funkar inte som den skall efter en buffer. |
|
| Author: | greigoroth [ 15 Mar 2011, 20:45 ] |
| Post subject: | |
Tack L! Kör med en Morley Bad Horsie först i kedjan, men den har en buffer... måste kasta om kanske (har precis lånat hem en, men vanliga pedalbordet är i replokalen). Copilot FX gör också galna saker. Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah |
|
| Author: | Steven [ 16 Mar 2011, 10:12 ] |
| Post subject: | |
Vill du ha en fuzz som också kan vara galen på ett annat sätt än en Fuzz Factory så kolla in Paul Trombetta: http://www.paultrombetta.com/ Jag har hans Minibone och nu har jag skaffat en Uberbonemachine. Grym fuzz med allt från overdrive till fuzz till sub oktav galenskap samtidigt som den svarar perfekt på anslag och volymen på gitarren. Jag skall försöka göra nåt klipp på den när jag hinner. Här är två klipp jag gjort med Minibone- fuzzen: Fuzz på nästan max: http://www.youtube.com/watch?v=P3lerMIERJM Fuzz på 50%: http://www.youtube.com/watch?v=FOQmQTNw14c http://www.myspace.com/h2band |
|
| Author: | Dava [ 16 Mar 2011, 15:32 ] |
| Post subject: | |
Electro harmonix Ring thing tycker jag är mångsidig. Allt från fina tremolos och vibraton till octaver, stämmor och köttiga ringmodulator-oljud. ![]() --------------------------- - Köpes: Digitech Tsr 24 |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|