| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Hej. Ny här / Pedalmodd http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=54883 |
Page 1 of 1 |
| Author: | joppe [ 16 Mar 2011, 18:32 ] |
| Post subject: | Hej. Ny här / Pedalmodd |
Tja. Har inte hängt på sånna här nördforums sedan planket fanns Men!.... Efter att ha sett hur efterblivna alla är tänkte jag att det är lika bra att visa hur en riktigt avancerad custom-mod av en Fender Phaser går till. Se och lär av mästarna i pedalmoddning! [:D] (Ja... vi gör åttor runt Björn Juhl... Ola Insulander och dom andra amatörerna.) http://www.youtube.com/watch?v=fSpqec9cNGk |
|
| Author: | Dava [ 16 Mar 2011, 22:06 ] |
| Post subject: | |
Måhända! Men de bör också lära sig lite i videoredigering. Steg 1: Använd ett program som inte lägger in "TRIAL VERSION" var 10 sekund... --------------------------- - Köpes: Digitech Tsr 24 |
|
| Author: | joppe [ 16 Mar 2011, 22:39 ] |
| Post subject: | |
Det är ju tufft med Trials ju! Näe men skumt nog så ville inte Youtube ta imot originalfilen så jag rippade om den med nåt skit jag hittade på nätet. Skummare är att Fender bygger pedaler beståendes av 50% Luft. Man får nästan in 2 vanliga hammond BB casar (typ MXR phase 90) på den platsen vi kapade bort. Vem faan vill att 1 pedal skall ta upp halva pedalbordet? |
|
| Author: | Overdriver [ 17 Mar 2011, 22:30 ] |
| Post subject: | |
Gött! Den blev ju skittuff! Var beställer man en sån? [:D] http://www.myspace.com/thegoddamned |
|
| Author: | Chantre [ 17 Mar 2011, 22:58 ] |
| Post subject: | |
Men det är ju Fender original luft! |
|
| Author: | joppe [ 17 Mar 2011, 23:12 ] |
| Post subject: | |
Man beställer den delvis på Thomann samt ifrån Sandvik eller Stanley. Jo det tog ju imot lite att slåppa ut original-luften på samma sätt som det skar i hjärtat när jag var tvungen att byta pot på guran. Förvisso knastrade den och var obrukbar men det var ju original och då låter den ju per automatik bättre. |
|
| Author: | Overdriver [ 18 Mar 2011, 18:34 ] |
| Post subject: | |
joppe wrote: Man beställer den delvis på Thomann samt ifrån Sandvik eller Stanley. Jo det tog ju imot lite att slåppa ut original-luften på samma sätt som det skar i hjärtat när jag var tvungen att byta pot på guran. Förvisso knastrade den och var obrukbar men det var ju original och då låter den ju per automatik bättre. Nej nej jag vill ha en färdig moddad [:D] Orginal är för gubbjävlar... http://www.myspace.com/thegoddamned |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|