| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Boss OS-2 en underskattad pedal? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=55138 |
Page 1 of 1 |
| Author: | we_made_wor_history [ 20 Mar 2011, 22:07 ] |
| Post subject: | Boss OS-2 en underskattad pedal? |
jag hade en sån här ett kort tag som jag fick till en gitarr jag köpte för några år sen. tyckte den var rätt cool. den lät lite "fake" fast på ett ball sätt tyckte jag. nån mer här som använt den här? man hör den massor på en del av Nirvanas kändare låtar. är ju ett plus dessutom att den är lätt att hitta billigt beggad. |
|
| Author: | Goran [ 21 Mar 2011, 07:47 ] |
| Post subject: | |
Många av Boss overdrives är underskattade, och några överskattade. Det är förvånansvärt många proffs, som tjänar storkovan, som använder Bosspedaler. The Edge, Cobain, Vai etc. |
|
| Author: | lillefar [ 21 Mar 2011, 09:25 ] |
| Post subject: | |
Skulle köpa lödtenn hos en lokal handlare och det var slut! Men nu förstår jag varför då det är Goran som använder upp allt lödtenn [:D] "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | Goran [ 21 Mar 2011, 09:51 ] |
| Post subject: | |
lillefar wrote: Skulle köpa lödtenn hos en lokal handlare och det var slut! Men nu förstår jag varför då det är Goran som använder upp allt lödtenn [:D] "Det är aldrig försent att ge upp" [:D][:D][:D] Nu har du väl vaknat på fel sida, hur i helskotta har lödtennsförbrukning med Boss OS-2´s förträfflighet att göra?????? |
|
| Author: | Shoegazers Anonymous [ 21 Mar 2011, 16:31 ] |
| Post subject: | |
Den är väldigt allsidig. Har ett jävligt bra häng, mycket gain. "One chord is fine. Two chords are pushing it. Three chords and you´re into jazz - Lou Reed"
|
|
| Author: | we_made_wor_history [ 22 Mar 2011, 00:25 ] |
| Post subject: | |
såg på ett klipp på Youtube att ena gitarristen i Mogwai använder (bla) 2 st OS-2 live. jag tycker som sagt den låter "fake" fast på ett snyggt sätt. borde passa bra till indie/stoner stuk. "maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate" |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|