Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Bästa OD/Dist/Fuzz genom tiderna
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=55258
Page 1 of 1

Author:  Goran [ 23 Mar 2011, 11:52 ]
Post subject:  Bästa OD/Dist/Fuzz genom tiderna

http://www.musicradar.com/news/guitars/ ... ime-398998

Håller ni med?

Author:  Shoegazers Anonymous [ 23 Mar 2011, 17:32 ]
Post subject: 

Hmm, mycket intressant läsning. Tackar för länken!

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image

Author:  Lemmy [ 23 Mar 2011, 18:47 ]
Post subject: 

Ja personligen skulle jag inte ha DS-1'an på 3dje plats, för min del skulle den nog inte varit med på topp 42 listan.
Lite anmärkningsvärt att ingen Mad Professor pedal är med på listan.

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  JTM [ 23 Mar 2011, 19:03 ]
Post subject: 

Det är ingenting mot hur märkligt jag tycker avsaknaden av MXR Distortion+ är....
Lemmy wrote:

Ja personligen skulle jag inte ha DS-1'an på 3dje plats, för min del skulle den nog inte varit med på topp 42 listan.
Lite anmärkningsvärt att ingen Mad Professor pedal är med på listan.

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  lillefar [ 23 Mar 2011, 20:11 ]
Post subject: 

Kändes inte sådär övertygande lista [;)]

"Det är aldrig försent att ge upp"

Author:  lasse svaj [ 23 Mar 2011, 20:55 ]
Post subject: 

Märklig blandning av icke jämförbara pedaler.

Author:  Goran [ 24 Mar 2011, 12:07 ]
Post subject: 

Som omtyckare av Boss, åtminstone vintage, är jag glad men hur i h-lv-te kan man ens ha med DN-2 på listan, den suger fett (som min dotter brukar säga).
Och många man gillar saknas helt.
Undrar hur urvalet gått till…..

Author:  AMI [ 24 Mar 2011, 13:28 ]
Post subject: 

Varför 42 pedaler? För att meningen med livet, universum och allting är 42? Denna lista är på samma sätt som Douglas Adams berättelse fylld med logiska krumsprång. Jag gillar listor av den här typen, men om de på något sätt ska vara meningsfulla bör kriterierna vara bättre specificerade än "bäst".

Image

Author:  jasså [ 24 Mar 2011, 13:51 ]
Post subject: 

Dom glömde AWARD SESSION JD-10 OCH-20. Lycklig ägare till en -20 och jag kommer aldrig att släppa den. Ffa för att den finns i mindre än 1000 ex sägs det. Har hittills bara sett ett ex dyka upp på ebay, gick för närmare 2000:-, verkar som att de andra ägarna är nöjda med sina.

utbildning är ibland inbillning

Author:  MatsRune [ 24 Mar 2011, 14:05 ]
Post subject: 

Många bra som saknades och flera där som jag personligen antingen tycker är bara halvbra eller rentav dåliga. Några pedaler som jag inte hört talas om också, det kan ju vara intressant att kolla upp.

Listan borde dessutom ha delats in i minst tre avdelningar. Distortion, Overdrive/TS och Fuzz. Att klumpa ihop alla dessa pedaler är ungefär lika listigt som att klumpa ihop delay-pedaler med reverb-pedaler eller flangers, phasers, univibe och chorus.

//MatsRune

Author:  MatsRune [ 24 Mar 2011, 14:07 ]
Post subject: 

Goran wrote:

...den suger fett (som min dotter brukar säga.


Är din dotter plastikkirurg?

//MatsRune

Author:  laros [ 24 Mar 2011, 16:56 ]
Post subject: 

överlägset TS808 med facit i hand!

http://www.remingtonsteele.se

Author:  Freppezon [ 24 Mar 2011, 18:37 ]
Post subject: 

jasså wrote:

Dom glömde AWARD SESSION JD-10 OCH-20. Lycklig ägare till en -20 och jag kommer aldrig att släppa den. Ffa för att den finns i mindre än 1000 ex sägs det. Har hittills bara sett ett ex dyka upp på ebay, gick för närmare 2000:-, verkar som att de andra ägarna är nöjda med sina.

utbildning är ibland inbillning

Kan bara instämma!
JD-10 låter som en mästermoddad DS-1:a där frekvenserna
är tighta och lagom komprimerade.

Author:  1331 [ 24 Mar 2011, 22:12 ]
Post subject: 

Intressant läsning..., men min lista skulle se rätt annorlunda ut..
Men så är det ju...ingen av oss skulle väl ha samma lista. [:)]

Är det någon som testat Blackstone Mosfet Overdrive?
..vore intressant att höra vad ni gillar den.

Den ser ju riktigt cool ut...gillar utseendet, storleken och att man inte kan råka ändra inställningarna av misstag.


http://www.pigsinspace.se

Author:  Jo E [ 24 Mar 2011, 22:25 ]
Post subject: 

Ja min egen favo fanns med som 7á , men saknade några....kändes det som[;)]

It´s all in the ears of the beholder

http://www.myspace.com/jonasedler
http://www.myspace.com/basementaudiosystem

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/