| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Jordbrum fueltank http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=55499 |
Page 1 of 1 |
| Author: | wizzard001 [ 27 Mar 2011, 21:07 ] |
| Post subject: | Jordbrum fueltank |
Har en T rex chameleon fueltank, trodde inte den skulle brumma men det gjorde den! Kör jag i ett jordat uttag så brummar det, kör jag i ett ojordat uttag så brummar det inte Kan jag göra en ny nätkabel till den där jag helt enkelt inte koplar på jorden, Är det farligt? sabbar jag nåt? Är det fel på min ström hemma? eller är det rent allmänt dumt att göra så?? Vänligen Markus |
|
| Author: | Tiger1024 [ 27 Mar 2011, 21:50 ] |
| Post subject: | |
Hej Skyddsjorden finns där av en anledning! Koppla inte bort den, det är att leka med döden... http://www.tinypedals.com |
|
| Author: | d95err [ 28 Mar 2011, 17:54 ] |
| Post subject: | |
Det verkar rätt korkat designat att ha skyddjord på en pedal-strömförsörjning. Då blir det automatiskt en jordloop med förstärkaren och stor risk för brum. Givetvis borde en sån strömförsörjning ha skyddsisolering så att skyddsjord inte behövs (ungefär som många lampor, rakapparater, vanliga 9V-adapters, etc). Men om den har skyddsjordad sladd så får man givetvis inte koppla bort skyddjorden när man kör i jordat urtag. Däremot kan du prova att klippa jordledaren på signalkabeln mellan pedalborde och förstärkaren i ena änden. Erik R |
|
| Author: | Twangman [ 30 Mar 2011, 11:50 ] |
| Post subject: | |
Testa att koppla in den via en PowerSurge. ( en eldosa som fungerar som åskskydd.m.m. ) tog bort massor av brumm i mitt pedalbord. Det ska göra ont å bända. |
|
| Author: | wizzard001 [ 02 Apr 2011, 10:58 ] |
| Post subject: | |
Powersurge?? Var köper man en sån, menar du en sådan som man har till datorer modem hemma bio mm för åskskydd?? Markus |
|
| Author: | spindeln [ 02 Apr 2011, 14:49 ] |
| Post subject: | |
t rex är kassa på adapters. rent skräp köp cioks, voodoolabs eller burkey __________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila ! |
|
| Author: | Freppezon [ 02 Apr 2011, 16:44 ] |
| Post subject: | |
spindeln wrote: t rex är kassa på adapters. rent skräp köp cioks, voodoolabs eller burkey __________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila ! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|