Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

"Smala" teleproppar
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=55578
Page 1 of 1

Author:  Goran [ 29 Mar 2011, 07:22 ]
Post subject:  "Smala" teleproppar

Till pedaler vill man ju ha så â€Â

Author:  Shoegazers Anonymous [ 29 Mar 2011, 10:11 ]
Post subject: 

Löda sladden direkt till inputjacket från outputjacket inne i pedalen! Kanske inte så enkelt men tanken har slagit mig... [:)]

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image

Author:  lillefar [ 29 Mar 2011, 10:31 ]
Post subject: 

GMF har bra modeller och skillnaden mot vissa vinklade och George L är försummbar. På 5-6 pedaler på rad handlar det om en centimeters extra utrymme. Betydligt säkrare infästning av kablarna också för glapp vill vi ju inte ha.

"Det är aldrig försent att ge upp"

Author:  spufuz [ 29 Mar 2011, 12:10 ]
Post subject: 

De här e nog de "smalaste" du kan hitta:
http://www.musikding.de/product_info.ph ... angle.html

Inte så jätteroliga kvalitétsmässigt dock.

Jag kör dessa:
http://www.musikding.de/product_info.ph ... henol.html

Om dessa blir för breda så ska du kanske skaffa lite större pedalbord? [:D]

Author:  Supastar [ 29 Mar 2011, 12:20 ]
Post subject: 

Jag kör med Switchcraft

http://www.switchcraft.com/productsummary.aspx?Parent=400

Author:  Före detta Gibson [ 29 Mar 2011, 17:19 ]
Post subject: 

Den här tycker jag är bra.
http://www.thomann.de/se/hicon_klinke_hij63ma01.htm
Sen gillar jag oxå switchcraft pluggarna...

/Magnus

http://www.tinypedals.com

Author:  Goran [ 30 Mar 2011, 07:18 ]
Post subject: 

Supastar wrote:

Kör jag också med nu, men de är rätt så breda....

Author:  Supastar [ 31 Mar 2011, 10:05 ]
Post subject: 

Smalast är väl pannkaksmodellen - Switchcraft 228. Men de känns inte lika robusta och är breda på andra ledden...

Author:  henriperkio [ 01 Apr 2011, 11:11 ]
Post subject: 

lava som spindeln säljer här på forumet är bra kvalitet och är smala..

Author:  svanangen [ 01 Apr 2011, 11:38 ]
Post subject: 

Lava så klart. Bra kontakter, bra kabel.

musik: http://www.myspace.com/peppermintville

Author:  clapton71 [ 01 Apr 2011, 14:21 ]
Post subject: 

Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! Kjelle har några liknande, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt.

Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen.
Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten...

Matte

mslcases@gmail.com

Author:  kjelle [ 01 Apr 2011, 19:40 ]
Post subject: 

clapton71 wrote:

Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! <font color="red">Kjelle har några liknande</font id="red">, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt.

Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen.
Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten...

Matte

mslcases@gmail.com



Har jag? inte vad jag vet. [:D] Du menar mitt Company?

Image

Author:  clapton71 [ 01 Apr 2011, 22:01 ]
Post subject: 

kjelle wrote:

clapton71 wrote:

Jag köpte de där switchcraftkopiorna från musikding och lödde på Lava-kablar, blev kanon! <font color="red">Kjelle har några liknande</font id="red">, men de från musikding känns lite tyngre och mer rejäla. Har några stumpar George L's också som ska få samma kontakt.

Jag har haft både GL's och Lava's lödfria kontakter och det har väl funkat bra, nåt glapp blir det vid byten på bordet, men i stort helt ok. Däremot så känns lödda kablar tryggare, vet inte varför, men de krånglar aldrig för mig och jag slipper oroa mig för glapp. När det väl är gjort så sitter de ju, speciellt i den smala switchcraftmodellen.
Vill man ha kablarna under pedalytan, så är ändå de lödfria att rekommedera, annars vette katten...

Matte

mslcases@gmail.com



Har jag? inte vad jag vet. [:D] Du menar mitt Company?

Image



He, he...just det, ja! Ditt "& Co" springer runt och öppnar butiker över hela stan, ju!



Matte

mslcases@gmail.com

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/