| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Jen Fuzz? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=55712 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Kucera [ 31 Mar 2011, 20:23 ] |
| Post subject: | Jen Fuzz? |
Hej! Har kommit över en Jen Fuzz pedal som inte fungerar. Tänkte laga den och se om man kan få fart i den. Är det någon som har provspelat en sådan pedal som kan berätta om den är något att ha eller om det kanske inte ens är värt att laga den. Har inte letat så mycket info om den men det kanske finns någon här som vet mer om den? |
|
| Author: | Goran [ 01 Apr 2011, 06:54 ] |
| Post subject: | |
Jag har testat för några år sen, typiskt 60-tals garage-skräpigt fuzz-ljud, dvs den låter riktigt bra men har sina begränsningar. Klart du ska laga den! |
|
| Author: | Kucera [ 01 Apr 2011, 10:34 ] |
| Post subject: | |
Goran wrote: Jag har testat för några år sen, typiskt 60-tals garage-skräpigt fuzz-ljud, dvs den låter riktigt bra men har sina begränsningar. Klart du ska laga den! Men jag tänkte byta ut dom ändå. |
|
| Author: | Goran [ 01 Apr 2011, 10:45 ] |
| Post subject: | |
Testa att kontakta zeta 55, han är Bojare och dessutom har han nog en del obskyra transistorer och goda råd. Är du van felsöka? Kolla efter dåliga lödningar, kablar som lossnat, elektrolyter som är slut. Tror detta är mer sannolikt än att någon transistor pajat. Men oavsett så är den absolut värd att fixa. |
|
| Author: | Kucera [ 03 Apr 2011, 20:40 ] |
| Post subject: | |
Ok.. det ska jag göra. Tack för tipset. Van är jag kanske inte men jag lär mig väl |
|
| Author: | Goran [ 04 Apr 2011, 08:39 ] |
| Post subject: | |
Rapportera om utgången! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|