| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Digital eller analog delay pedal ?? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=55770 |
Page 1 of 1 |
| Author: | nuffe [ 01 Apr 2011, 17:33 ] |
| Post subject: | Digital eller analog delay pedal ?? |
Vad har ni för uppfattning kring skillnaden mellan analoga och digitala delay? För och nackdelar?? Hör ni verkligen skillnad vid en A/B test? Är det inte så att skillnaden är försumbar?
|
|
| Author: | lillefar [ 01 Apr 2011, 18:40 ] |
| Post subject: | |
Ärlig så nej och det är svårt med digitala kvalitetsdelay och jag tror de flesta får det svettigt i ett blindtest med lite eq och särskilt med lite svaj på studsen! "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | Flukather [ 01 Apr 2011, 19:11 ] |
| Post subject: | |
Klart det är skillnad. Beror på vad du vill ha. Nackdelar med analogdelay är att dom brusar mer, har kortare delay tid, och bara har ett sound. Men är det det soundet du vill ha, så är det ju klockrent! Själv hade jag valt ett digital delay alla dagar i veckan. Du kan få kanon bra anolog-simuleringar med dagens digatal delay. |
|
| Author: | Goran [ 01 Apr 2011, 20:33 ] |
| Post subject: | |
Blanda in tape delay också så har du tre väldigt olika ljud, vilket som är bäst är en smaksak. |
|
| Author: | Lemmy [ 01 Apr 2011, 21:11 ] |
| Post subject: | |
Då är ju just TC Electronics Flashback ett riktigt allround, för det kan man ställa så det simulerar t.ex analogt eller tape [:)] Men som sagt... det är ju inte äkta. I vilket fall som helst är det en förbaskat rolig pedal, dock lätt att man fastnar i skruvande o letar inställningar.. Si fractum non sit, noli id reficere |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|