| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Eventide timefactor bäst ? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=56000 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Bbenderman [ 05 Apr 2011, 16:23 ] |
| Post subject: | Eventide timefactor bäst ? |
Blev mycket imponerad av eventide timefactor som jag testade slår min T-rex replica alla dagar men den kostar en del. G-lab deley ska vara samma pedal men bättre pris? ![]() ![]() Prylgalen |
|
| Author: | svanangen [ 05 Apr 2011, 19:16 ] |
| Post subject: | |
Hur då samma pedal? Den har ju helt en annan uppsättning knappar/rattar, kan väl inte lagra presets, har inte midi m.m. musik: http://www.myspace.com/peppermintville |
|
| Author: | lillefar [ 05 Apr 2011, 20:42 ] |
| Post subject: | |
Jag har samma undring hur kan det vara samma pedal? "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | frans [ 05 Apr 2011, 22:39 ] |
| Post subject: | |
är några av ljuden samma i den fast utan vissa funktioner? i så fall skulle det kunna vara ett förslag för mig. är det samma tillverkare? vad kostar den då? |
|
| Author: | Bbenderman [ 05 Apr 2011, 23:41 ] |
| Post subject: | |
Läste på ett forum att det var samma tillverkare ? Hur som helst var G-Lab pedalen jädrans snygg. Köp den här thomann Prylgalen |
|
| Author: | Flukather [ 06 Apr 2011, 04:26 ] |
| Post subject: | |
Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls. |
|
| Author: | Ulfern [ 06 Apr 2011, 08:30 ] |
| Post subject: | |
Flukather wrote: Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls. Jag kör den framför stärkaren och inte i effektloop (om det var det du menade...) och det funkar kalasbra för mig. |
|
| Author: | clapton71 [ 06 Apr 2011, 13:27 ] |
| Post subject: | |
Om du kan hålla dig från köp tills maj, så skulle åtminstone jag vänta på Strymons nya Timeline Delay. Verkar kunna slå det mesta, El Capistan var ju grymt! http://www.strymon.net/2011/01/15/strymon-timeline-a-preview/ Matte mslcases@gmail.com |
|
| Author: | Bbenderman [ 06 Apr 2011, 17:32 ] |
| Post subject: | |
Hur kan de säja att T-REX är världens bästa dely. Prylgalen |
|
| Author: | lillefar [ 06 Apr 2011, 21:13 ] |
| Post subject: | |
Bbenderman wrote: Hur kan de säja att T-REX är världens bästa dely. Prylgalen Tror det var Guitar Player som gjorde den utnämningen. "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | lillefar [ 08 Apr 2011, 08:37 ] |
| Post subject: | |
Nån som verkligen testat G-lAB SD-1 [?] "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | Flukather [ 14 Apr 2011, 15:15 ] |
| Post subject: | |
Ulfern wrote: Flukather wrote: Tänk bara på att många har problem med missljud från Timefactorn, speciellt när man kör den framför stärkaren. Då går det inte alls. Jag kör den framför stärkaren och inte i effektloop (om det var det du menade...) och det funkar kalasbra för mig. Det fungerar för vissa (olika versioner utav själva enheter tror jag), men många har just det problemet. Som i tex denna video: http://www.youtube.com/watch?v=cRG9bPw0cLw |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|