| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| boss df-2 med fel på feedbackern http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=56224 |
Page 1 of 1 |
| Author: | maltjik [ 09 Apr 2011, 21:37 ] |
| Post subject: | boss df-2 med fel på feedbackern |
köpte en boss df-2 (Super Feedbacker & Distortion) som reserv till min andra gamla fina DF-2 (Super Distortion & Feedbacker (Okt -84 enligt serienumret)). gillar verkligen distljudet i dem! läste att det skulle vara sa,,a distkets som ds-1:orna, men ja gillar verkligen den hä bättre än min ds-1:a (taiwan förvisso) feedbackfunktionen är känns ju mer som en gimmick och är kanske inte alltför användbar, men det är ju absolut en kul grej! när jag a/b:at pedalerna så låter de ganska exakt likadant, men tyvärr funkar inte feedbackern i den <i>nya"] pedalen riktigt som den ska. istället för en rundgångston med lätt vibrato är det mer som en siren eller ett tjuvalarm. på båda pedalerna är hastigheten på vibratot och pulsen på sirenen samma som den blinkande LED:en. tontrackingen verkar dock funka någorlunda; när jag plockar en hög ton blir det en hög siren pitch och när jag plockar en låg blir det en låg. var tror ni felet ligger? delen av kretsen som styr djupet på vibratot? eller någon annanstans?
|
|
| Author: | Goran [ 10 Apr 2011, 10:49 ] |
| Post subject: | |
Regga dig på Boss forumet, http://www.bossarea.com/forum , och ställ frågan där, eller maila Dr Bob direkt från forumet. Dr Bob är otroligt kunnig och hjälpsam. |
|
| Author: | maltjik [ 12 Apr 2011, 22:07 ] |
| Post subject: | |
jo. har postat på boss-forumet, men inte fått svar. kanske ska höra med den där doktorn då! |
|
| Author: | Goran [ 13 Apr 2011, 07:10 ] |
| Post subject: | |
maltjik wrote: jo. har postat på boss-forumet, men inte fått svar. kanske ska höra med den där doktorn då! Mailar du mig så får du hans mail-adress, Dr Bob är en kompis till mig. |
|
| Author: | we_made_wor_history [ 02 Jul 2011, 16:10 ] |
| Post subject: | |
har funderat på att skaffa en sån där ett tag nu och dom dyker ju upp på beg med jämna mellanrum. hur är disten i dom? har redan en Boss FZ-2 och en OS-2. "maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate" |
|
| Author: | iStofil [ 02 Jul 2011, 18:15 ] |
| Post subject: | |
we_made_wor_history wrote: har funderat på att skaffa en sån där ett tag nu och dom dyker ju upp på beg med jämna mellanrum. hur är disten i dom? Det är väl i princip en DS1-krets i dessa har jag för mig. Men jag tycker nog min låter lite rundare och fuzzigare i tonen än de DS1:or jag testat. Jag gillar disten i min mycket och använder den i princip bara för det. Någon enstaka gång trampar jag ned feedbackern på pin kiv och blir i tio fall av tio överraskad över hur illa det låter - i nio fall av de tio helt oanvändbart, men den tionde gången kan det låta, tja, underhållande iallafall. ___________________________________ http://www.myspace.com/skymningspatrullen |
|
| Author: | Shoegazers Anonymous [ 07 Jul 2011, 10:05 ] |
| Post subject: | |
we_made_wor_history wrote: har funderat på att skaffa en sån där ett tag nu och dom dyker ju upp på beg med jämna mellanrum. hur är disten i dom? har redan en Boss FZ-2 och en OS-2. "maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate" Den låter mycket som en bra DS-1 men lite taggigare. Lite elakare. Dock små nyanser. "One chord is fine. Two chords are pushing it. Three chords and you´re into jazz - Lou Reed"
|
|
| Author: | ramjac [ 07 Jul 2011, 12:03 ] |
| Post subject: | |
Vad får man ge för en sådan tuffing? Verkar riktigt rolig (när den funkar) ...,,,;;:::oo00OOsåkandetgåOO00oo:::;;,,,... |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|